سهراب حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پارسال بر اثر انفجار مواد محترقه در حوادث چهارشنبه آخر سال میاندوآب، ۲۰ نفر دچار مصدومیت شده بودند، اظهار داشت: از پنج نفر مصدوم امسال، چهار نفر که دچار جراحت سطحی شده بودند به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی با بیان اینکه یک نفر نیز در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان بستری شد، افزود: این فرد یک خانم ۲۰ ساله بود که با توجه به عمق جراحات وارده از ناحیه دست در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه کم سن‌ترین مصدوم یک پسربچه یکساله بود، افزود: این کودک که از ناحیه چشم مصدوم شده بود، توسط کادر اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب مداوا و سپس ترخیص شد.

«حیدری»، اضافه کرد: امسال باتوجه به همکاری شهروندان و مشارکت آنها در ماندن در خانه تعداد مبتلایان هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ میزان مجروحیت کاهش چشمگیری یافت.

وی گفت: بیمارستان‌ها و اورژانس این شهرستان برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان چهارشنبه آخرسال به حالت آماده‌باش بود.

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شبِ پیش از آخرین چهارشنبهٔ ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

همه‌ساله برخی از افراد به دلیل هیجانات و همچنین ناآگاهی از خطرات مواد محترقه، جانشان را از دست می‌دهند و عده‌ای نیز بخاطر مصدومیت‌های شدید ناشی از انفجار مواد محترقه، برای همیشه از داشتن جسمی سالم محروم می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.