عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار تیم‌های ارزیابی کمیته امداد آذربایجان‌غربی از مناطق زلزله‌زده بخش قطور خوی به پایان رسیده است، اظهار داشت: برای احداث واحدهای مسکونی تخریب شده ۱۵ میلیون تومان، برای تعمیرات کلی هشت میلیون تومان و برای تعمیرات جزیی نیز چهار میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر کمک‌های بلاعوض، همچنین ۳۰ میلیون تومان نیز بابت خسارت به مددجویان توسط شرکت‌های بیمه پرداخت خواهد شد تا امدادگران قادر باشند منازل خود را نوسازی و بازسازی کنند.

وی افزود: در فاز نخست کمک‌رسانی به مددجویان آسیب‌دیده زلزله قطور، بسته‌های حمایتی شامل کالاهای اساسی و ضروری به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که در حال توزیع در میان آنهاست.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری نیز در سطح استان فعال شده و هر روز اعزام محموله توسط آنها صورت می‌گیرد، بیان کرد: ۲۰۷ باب از واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده به‌طور کامل تخریب شده است و ۱۳۸ باب نیز به تعمیرات کلی و جزئی نیاز دارند که هزینه‌های آن‌ها توسط کمیته امداد تامین خواهد شد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: در مناطق زلزله‌زده خوی، ۲۰۰ خانوار جدید نیز تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند که با احتساب این خانوراها پرداختی کمیته امداد در این منطقه ۲ برابر خواهد شد.

بیش از ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.