جواد آقازاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با بیان اینکه هم‌اکنون سرانه تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی ۱.۴ به ازای هر یک‌هزار نفر است، اظهار داشت: چنانچه سه بیمارستان در حال ساخت استان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد، سرانه تخت‌های بیمارستانی با نرم ۱.۵۵، از متوسط کشوری بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی «آیت‌الله خویی» در شهرستان خوی آماده افتتاح است و بیمارستان شهرستان تکاب نیز تا پایان سال‌جاری نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای استان بر حسب نیاز، بیمارستان در حال ساخت است، افزود: بیمارستان ۳۵۰ تختی در مهاباد، فاز توسعه بیمارستان‌های نقده، شاهین‌دژ، اشنویه و پیرانشهر هم اکنون در حال اجرا است که در افزایش سرانه تخت بیمارستانی استان نقش مهمی خواهند داشت.

«آقازاده» اظهار داشت: با اتمام و بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی به ۱.۷ می‌رسد و از متوسط کشوری  که ۱‌.۵ است، فراتر خواهد رفت.

وی در خصوص توسعه اورژانس‌ بیمارستان‌های استان نیز گفت: توسعه بخش‌های اورژانس‌ها یکی دیگر از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت است که تاکنون در پنج بیمارستان پیرانشهر، نقده، سردشت، خوی و ارومیه اجرا شده است و اورژانس بیمارستان میاندوآب نیز که پیش از این، ۱۰ تخت داشت به ۳۰ تخت ارتقاء یافت.

وی بیان کرد: همچنین در جوار اورژانس بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب نیز پیش‌بینی شده است که بخش آی‌سی‌یو با چهار تخت راه‌اندازی شود.

وی در رابطه تخصیص دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان میاندوآب نیز گفت: تا یک ماه آینده اولین محموله از دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن اختصاص یافته وارد آذربایجان‌غربی خواهد شد که در مرحله اول یک دستگاه آن به میاندوآب اختصاص داده خواهد شد.

وی در رابطه با توسعه بخش جراحی مغز و اعصاب در میاندوآب نیز اظهار داشت: میاندوآب به عنوان قطب جنوب استان از نظر تخصص‌های برتر انتخاب شده است و رشته جراحی مغز و اعصاب با یک پزشک نیز از سال گذشته در این شهرستان راه‌اندازی شده است که افزایش شمار جراحان مغز و اعصاب در این بیمارستان در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ بیمارستان توسط بخش خصوصی در این استان در حال ساخت است، اظهار داشت: این استان از آمادگی کامل برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت بیمارستان در شهرهای استان برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به همراه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان جهت بازدید از پروژه‌های حوزه سلامت میاندوآب و همچنین افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان فاطمه (س) به میاندوآب سفر کرده بود.

آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده و در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری نزدیک شده‌است.

هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.