آیدین رحمانی رضائیه شامگاه سه‌شنبه در سومین جلسه کارگروه پسماند آذربایجان‌غربی افزود: موضوع پسماند با تمام مردم ارتباط دارد و دولت موظف است تا شرایط لازم برای مدیریت این مساله را بر اساس استانداردهای لازم انجام دهد.

وی اضافه کرد: در صورت عدم جابجایی و مدیریت پسماند حتی برای یک روز، مشکلات فراوانی تولید می‌شود و سلامت مردم به خطر می‌افتد.

وی اضافه کرد: گره‌های موجود، بی‌توجهی، بی‌تفاوتی و عدم امید و اطمینان موجب شده تا مسوولان و سرمایه‌گذاران به این زمینه زیاد توجه نکنند.

رحمانی با اشاره به ارزش بالای درآمدهای پایدار از محل زباله‌های خشک استان، گفت: نیازمند مدیریت بهینه این موضوع هستیم و با مدیریت نوین وضعیت پسماند استان می‌توان گام‌های مثبتی برداشت.

وی با بیان اینکه در ارومیه نیز مشکلات اساسی در زمینه دفع پسماند و مدیریت استخرهای شیرابه بسیار است، اظهار داشت: با کمترین هزینه‌ها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی ادامه داد: اگر این شیرابه‌ها وارد آب استان شود یک فاجعه انسانی در پی خواهد داشت و لازم است با مدیریت صحیح موضوع، مشکلات احتمالی را حل کرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی از ظرفیت قابل توجه در بخش گردشگری برخوردار است اما هنوز در مدیریت پسماند استان ضعف‌های اساسی وجود دارد.

در این جلسه مشکلات پسماند شهرستان میاندوآب و ارومیه بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

دفع اصولی پسماند از جمله مهمترین مشکلات مدیریت شهری در بیشتر شهرستان‌های کشور است و با وجود پیدایش تکنولوژی‌های نوین در این بخش، هنوز هم استفاده بهینه از طلای کثیف جای خود را در سطح کشور باز نکرده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.