رسول جبرئیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمینه دمای هوای تکاب نیز در گرم‌ترین روز خود ۱۷ درجه بالای صفر بود، افزود: این شهرستان روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته نیز با ثبت دمای بیشینه ۳۳ و ۳۴.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: پس از تکاب، شهرستان‌های بوکان با ۳۵.۷ و سردشت با ۳۵.۶ درجه بالای صفر روز گرمی را پشت سر گذاشتند.

وی اظهار داشت: چالدران در شمال استان نیز با ثبت دمای کمینه ۱۴.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود.

جبرئیلی با بیان اینکه تکاب در سال‌های گذشته دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را نیز تجربه کرده است، ادامه داد: از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری شرایط برای رخداد رگبار و رعد و برق موقتی در منطقه فراهم خواهد بود و در ساعات بعدازظهر نیز شاهد افزایش ابر و وزش باد در این شهرستان خواهیم بود.

تکاب از شهرستان‌های سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی و سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا و تابستان‌هایی معتدل و خنک دارد.

این شهرستان در فصل‌های پاییز و زمستان همواره جزو مناطق بسیار سرد و دارای یخبندان آذربایجان‌غربی و کشور است و در فصل تابستان نیز همواره از شهرستان‌های خنک به شمار می‌رود؛ گرم‌ترین دمای شهرهای استان به ندرت در تکاب ثبت می‌شود و افزایش ناگهانی دما در این شهرستان در سه روز متوالی کمتر سابقه داشته است.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.