کمال نالوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از این تعداد 20 روستا در بخش خلیفان و پنج روستا در بخش مرکزی مهاباد قرار داشت، افزود: در شروع فصل گرما بیش از 35 روستای این شهرستان با مشکل آب مواجه بودند که با اقدامات انجام گرفته از جمله حفر چاه این تعداد به 25 روستا کاهش یافت.
وی گفت: امسال با توجه به کاهش دبی آب در منابع آب این روستاها، آب شرب در برخی ساعات روز قطع می شد و پس از پر شدن منبع دوباره رهاسازی آب انجام می گرفت.
وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث می شد که آبرسانی به تمام مشترکان انجام گرفته و تمامی اهالی روستاها قادر باشند از آب شرب استفاده کنند.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت: سال قبل جیره بندی آب در 44 روستای این شهرستان انجام می شد که امسال این تعداد به 25 روستا کاهش پیدا کرد.
نالوسی با اشاره به عملکرد این اداره در خصوص اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی روستاها گفت: امسال طرح 2 کیلومتری اصلاح شبکه و خط انتقال، توسعه پنج کیلومتری شبکه آبرسانی، احداث 11 مورد محل تامین آب و ساخت 400 مترمکعب مخزن برای بهره مندی روستاییان از آب سالم و بهداشتی انجام شد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 192 روستای دارای سکنه مهاباد، 104 روستا با 16 هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آنها سه میلیون و 957 هزار متر مکعب است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.