وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با بیان این‌که ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و شوراهای اقماری آن بسیار خوب بوده و عدم اجرای برخی اسناد و برنامه‌های نهایی شده از جمله مشکلات این شوراست، گفت: وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد برنامه‌ و سندی به جمع بندی رسیده و نهایی کرده باید اجرایی و عملیاتی شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سید محمد حسینی در همایش «چرایی انقلاب فرهنگی» در دانشگاه تبریز ضمن قدردانی از بسیج دانشجویی به علت برگزاری این همایش در سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: بعد از هر انقلابی باید تغییراتی در حاکمیت و بخش‌های تصمیم‌گیر کشور اعمال شود و انقلاب بنا ندارد که بر همان کارهای سابق باشد، چرا که بعد از هر انقلابی، اکتفای به جابجایی‌های اندک، در حقیقت انقلاب را با شکست مواجه خواهد کرد.
وی با اشاره به حرکت‌های انقلابی جهان از جمله حرکت‌های انقلابی مصر، یمن و... گفت: یک انقلاب نباید بر بقایای حکومت قبلی شکل بگیرد، بعد از انقلاب اسلامی ایران، امام(ره) تغییرات اساسی را در این راستا اعمال کردند.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران تغییراتی در بخش‌های مختلف کشور اعمال شد و در کنار ارتش؛ کمیته، بسیج و سپاه نیز تشکیل شد، چرا که انقلاب اسلامی نیرو‌های خود را لازم داشت و همچنین در بسیاری از سطوح کشور تحولاتی اعمال شد و اینگونه نبود که تغییرات، سطحی و جزئی باشند.
حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نهادهای جدیدی را در راستای پر کردن خلا‌ها و کمبودهای موجود در کشور ایجاد کرد که "جهاد سازندگی" با هدف اجرای عدالت اجتماعی جزوی از این نهادهاست، گفت: با توجه به شرایط دانشگاه‌ها پس از پیروزی شکوهمند اسلامی، در سال ۵۹، طی حرکتی از سوی همه اقشار پیرو خط امام(ره)، دانشگاه‌ها تعطیل شد و سپس "ستاد انقلاب فرهنگی" شکل گرفت.
وی بیان کرد: برخی از آقایان که امروز سینه‌چاک آمریکا هستند و برخی هم که در خارج کشور حضور دارند، ممکن است تندوری‌هایی هم اوایل انقلاب می‌کردند، ما این موضوع را انکار نمی‌کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) از اساتیدی که در اوایل انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها اخراج شده‌ بودند، استفاده می‌کرد، افزود: تربیت نیروهایی که در کنار علم روز با معارف الهی آشنا باشند از جمله اهداف این دانشگاه‌ها بود و دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه رضوی مشهد و همچنین شهید مطهری به همین جهت شکل گرفتند تا دانشجویان در هر دو زمینه "علم روز و معارف دینی" اطلاع داشته و سپس دیدگاه اسلامی را مطرح کرده و تک‌بعدی نباشند.
وی با اشاره به شکل‌گیری ستاد انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در  ابتدا این ستاد متشکل از شش نفر بود که سپس در ۱۹ آذر ۶۳ به "شورای انقلاب فرهنگی" تبدیل شد که ماموریت اصلی این شورا در بحث "حوزه فرهنگ و هنر و حوزه دانش و دانشگاه‌ها" بود تا در این راستا برنامه‌ریزی کرده و اجرایی کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در ادامه گفت: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده باید اجرایی و عملیاتی شود نه اینکه با تغییر دولت، بایگانی شود! کسی چنین حقی ندارد، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون بوده و لازم الاجرا هستند.
وی با اشاره به تشکیل "شورای عالی سینما" در دولت دهم، افزود: جلسات این شورا به طور مرتب برگزار می‌شد اما در دولت یازدهم این شورا متوقف شد.
حسینی گفت: در عین اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی گام‌های بلندی برداشته اما در این دوران به علت تعلل برخی دولت‌ها شاید نتوانسته به خوبی به اهداف خود دست یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا برخی افراد موضع خود را در طول انقلاب تغییر داده‌اند، گفت: برخی‌ها دچار استحاله شدند، باید از خودشان سوال کرد که چگونه دچار این همه تغییر و تحول شده‌اند.
گفتنی است، همایش "چرایی انقلاب فرهنگی" با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم و جمعی از دانشجویان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در سالن دانشکده عمران این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.