مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از توزیع 90 کامیون کتاب غیر درسی در روستاهای کم برخوردار خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در جلسه‌ی هفته ی کتابخوانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی، حدأقل یک کتاب غیر درسی برای هر دانش آموز در سه هزار کلاس درس توزیع شده و در یک هزار و 200 روستا با تعداد دانش‌آموز کمتر از 15 نفر نیز حدود 90 کامیون کتاب غیر درسی پخش شده است. 
وی با اشاره به مطالبه‌ی ریاست جمهوری از دستگاه‌های فرهنگی مبنی بر توجه بیشتر به کتاب، انشاء نویسی و گفت‌وگو، بیان کرد:  اولین جشنواره‌ی سه زنگ طلایی کشور، زنگ گفت‌‌و‌گو، زنگ کتابخوانی و زنگ انشاء با عنوان «هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست» از جمله‌ی این برنامه‌ها هستند که اجرا شده‌اند و هدف اصلی از آن بیان این نکته است که هرگز برای کتاب‌خوانی دیر نیست.
وی عنوان کرد: هماهنگی بین بخشی میان دستگاه‌های فرهنگی استان ما مثال زدنی است. همچنین استان ما همواره عاری از معتاد متجاهر و آسیب‌های اجتماعی بوده و آمار آن در روستاهای استان نیز قابل مقایسه با سایر جاها نیست، استان ما یکی از مناطق سالم کشور به شمار می‌آید.
پاشایی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف نیز در آذربایجان شرقی از وضعیت خوبی برخوردار بوده است. 
وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی گفت: ضریب و سرانه‌ی کتاب دانش آموزان یک جلد افزایش یافته است و آموزش و پرورش تبریز در تمامی شاخص‌ها دارای رتبه‌های تک رقمی بوده که رتبه‌های برتر کنکور سال جاری نیز دلیلی بر این ادعا است.
وی با تاکید بر این‌که اقدامات قابل توجهی در این حوزه نسبت به سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: استفاده‌ی کامل از ظرفیت‌های موجود در استان زمینه‌ی ایجاد نوآوری و خلاقیت را فراهم کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.