سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: هم اکنون آمریکای جهانخوار و ایادی آن در منطقه به شدت مسدود کردن مسیر قدرت یابی ایران اسلامی را دنبال می کنند، زیرا که به خوبی فهمیده اند قدرت ایران باعث ایجاد بازدارندگی است که تراز آن به سطحی رسیده است که دشمنان جرات زیاده خواهی و فرصت طلبی نمی کنند.
وی، ایجاد انواع تحریم ها از سوی دولت آمریکا را یکی از سناریوی های برجام 2 علیه ایران دانست و اظهار کرد: تقویت و تشدید محدودیت ها با هدف منزوی سازی ایران در جهان به انجام می رسد که در راستای این تحرکات، عملیات های وسیع روانی را شروع کرده اند تا اذهان عمومی جهان را آماده برخی اقدامات خود کنند تا با کمترین عکس العمل ها به رفتارشان ایجاد شود.
کریمیان، حملات اخیر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه توانمندی های دفاعی و موشکی را در امتداد همین سناریوها ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین توان موشکی جمهوری اسلامی ایران متعلق به سپاه است، سیاه نمائی فعالیت های این مجموعه خدوم در راس اقدامات تحریمی آمریکا قرار گرفته است تا سپاه را مقصر حوادث احتمالی قلمداد کنند.
وی با تاکید بر اینکه سپاه بر مبنای سیاست های جاری حاکمیت و شورای عالی امنیت ملی حرکت می کند، یادآور شد: باید همه و به خصوص نظام سلطه بدانند که سپاه جدا از حاکمیت جمهوری اسلامی و ملت آگاه ایران نیست و به هیچ عنوان خودسر تصمیم نمی گیرد.
کریمیان، دست برداشتن ایران از حمایت گروه های جهانی و مقاومت اسلامی در منطقه را از دیگر اهداف آمریکا و استکبار در راستای برجام 2 خواند و ادامه داد: داستان سعد حریری و اقدامات و سیاست های مغرضانه رژیم سعودی نمونه ای از رفتارهای سیاسی و روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است که البته در پشت پرده این اتفاقات لابی های صهیونسیتی قابل مشاهده است.
فرمانده سپاه عاشورا، مشکلات داخلی از جمله وحدت و هم داستانی جبهه لیبرال سکولار با استکبار جهانی را از چالش های مهم کشور برشمرد و بر هوشیاری و بیداری آحاد ملت در برابر این گونه چالش ها تاکید کرد.
کریمیان، هدف اصلی جبهه یاد شده را نابودی جمهوری اسلامی ایران و تفکر جهانی در منطقه بیان کرد که مقابله با چنین تهدیدهایی لزوم وحدت و انسجام بین عناصر انقلابی و طرفداران انقلاب اسلامی را ضروری می کند.
وی، سهل انگاری، محافظه کاری و مسامحه کاری را سه چالش داخلی کشور در شرایط کنونی بیان و اظهار کرد: موارد مزبور از آفت های مهم انقلاب اسلامی است که در آن منافع شخصی و جناحی بر منافع ملی ترجیح داده می شود که این وضعیت در تضاد آشکار با رهنمودها و توصیه های اکید مقام معظم رهبری است.
کریمیان، وحدت و انسجام را نیاز مبرم کشور دانست که بی توجهی به آن سم مهلک برای جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه توان داخلی جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بسیار بالاست، اضافه کرد: این توانائی ها در بخش های مختلف به ویژه نیروی انسانی به وفور یافت می شود و می توان با بهره مندی درست از آنها زندگی سالم و مرفه را برای 80 میلیون ایرانی فراهم آورد.
کریمیان، خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم، استفاده از جوانان باانگیزه و مدیریت جهانی و بسیجی را لازمه موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ابعاد و عرصه های گوناگون بیان کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.