به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران حوزه های علمیه مراغه افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و علمی این خطه و نقش حوزه های علمیه در تربیت روحانیان و علمای بزرگ، حوزه علمیه تبریز در مقایسه با سایر استان ها از قافله رشد و توسعه، کمی عقب مانده است.
وی ادامه داد: رشد حوزه های علمیه به عنوان مراکز علمی، فرهنگی و تعلیم و تربیت طلاب و علمای بزرگ و تاثیرگذار در جامعه، نیازمند عزم مدیران آنها، اساتید و نیز اهتمام و تلاش طلاب در این راستاست.
وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های دروس خارج فقه در استان در راستای کیفیت افزایی در تعلیم و تربیت طلاب و نیز روحانیت در استان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در گذشته نه چندان دور شاهد حضور علمای بزرگ و مجتهدان عالیقدری در آذربایجان شرقی بودیم که هم اکنون این خطه فقدان این بزرگان را بیش از پیش احساس می کند.
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: ترویج اخلاق، فرهنگ انقلابی و مردمی بودن در حوزه های علمیه در اولویت امور فرهنگی قرار دارد.
حجت الاسلام احمد مطهری افزود: در راستای توسعه و رشد کیفی حوزه های علمیه، ارتقا و افزایش مدارس علمیه، نیازسنجی و سطح بندی های جدید در استان انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: ایجاد توازن در توزیع طلبه ها در مدارس علمیه، تغییرات در تدریس سطوح و پایه ها، توزیع بسته های اخلاقی با عنوان بسته تهذیب و نیز توجه به آموزش و پژوهش محوری از جمله اقداماتی است که در مراکز حوزوی در استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: تلاش برای ایجاد و توسعه امکانات برای تحصیل هرچه بهتر و مناسب تر طلاب در حوزه های علمیه از رویکردهای اصلی در آذربایجان شرقی بوده و مورد توجه قرار خواهد گرفت.
در این آیین حجت الاسلام هادی مطلوبی و حجت الاسلام صالح یوسفی به عنوان مدیران جدید مدرسه علمیه امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) معرفی و از زحمات حجت الاسلام اکبر داننده و حجت الاسلام علی عادل مدیران پیشینی این مدارس تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه با پنج مدرسه و بیش از 700 طلبه بیشترین و بزرگترین مراکز حوزوی را در استان پس از تبریز دارد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**تنظیم:عیسی عطاپور** انتشار: رستگار
3077/7487/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.