به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز پنجشنبه در همایش سه ساله های حسینی مراغه افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی و نیز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مهم ترین راهبرد برای مقابله با هجمه های فرهنگی نظام سلطه در جامعه اسلامی است.
وی با بیان اینکه حجاب و عفاف به عنوان فرهنگی اسلامی و قرآنی مورد تاکید ائمه معصومین و اهل بیت (ع) بوده ادامه داد: ترویج و تبیین این فرهنگ در قالب سیره زندگانی امامان معصوم درس بزرگی برای بانوان و خانواده ها در جامعه کنونی است.
وی با اشاره به نقش اهل بیت عصمت و طهارت(س) درشکل گیری فرهنگ اسلامی و دینی اضافه کرد: حضرت زینب (س) به عنوان یکی از اسوه‌های بزرگ حجاب و عفاف در طول تاریخ، با وجود مصائب و سختی‌ها همواره در ترویج این فرهنگ و آموزه اسلامی اهتمام می کرد.
وی گفت: زینب کبری (س) تعلیم یافته در مکتب پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت آن حضرت، درس عفاف و پاکدامنی را از این خاندان آموخت و آن را برای نسل های آینده امت اسلامی تبیین کرد.
وی افزود: با توجه به تاکید ائمه معصومین (ع) بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی در خانواده ها، باید فرزندان خود را زینبی وار و با تکیه بر عفاف و حجاب اسلامی مانند فرزند سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تربیت کنیم.
امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا درس آزادگی و عزت را به بشریت دادند گفت: امت اسلامی نیز باید با تکیه بر این آموزه های برگرفته از نهضت عاشورا، در برابر ظلم و جور ایستادگی کنند.
حجت الاسلام شربیانی افزود: خط مقاومت و ایستادگی در برابر هجمه های دشمن در عصر حاضر که الهام گرفته از درس عزت و آزادگی امام حسین (ع) بوده، باید با تمام وجود ادامه یابد.
وی اضافه کرد: صیانت از آرمان ها و ارزش های متعالی انقلاب اسلامی به عنوان تداوم نهضت امام حسین (ع)، وظیفه و رسالتی همگانی برای ملت بزرگ ایران و نیز امت اسلامی بوده و باید در این مسیر بصیرت و ولایتمداری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی** انتشار: عیسی عطاپور**
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.