«حیوان» فیلم کوتاه 15 دقیقه‌ای بوده و روایتی از زندگی انسانی است که قصد فرار از مرز و در حقیقت «مهاجرت» را دارد، ژانر این فیلم سورئال بوده و در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی موفق به کسب مقام‌های مختلفی برای کشورمان شده است، کارگردان این فیلم، فضابندی منسجم و کادربندی درست را از علل موفیقت این فیلم دانسته است.
  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، فیلم «حیوان» به کارگردانی بهرام و بهمن ارک در بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه دوم جشنواره، در هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه نیز نشان شایستگی ایسفا برای بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم کوتاه و بهترین صداگذاری به فیلم «حیوان» تعلق گرفته و همچنین جایزه بهترین فیلم کوتاه نوزدهمین جشن سینما نیز به فیلم کوتاه «حیوان» رسیده است؛ این‌ موارد تنها گوشه‌ای از افتخارات این فیلم می‌باشد.
 
بهرام و بهمن ارک از هنرجویان دوره اصلی پرورش سینماگر مدرسه ملی سینما هستند که فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای «حیوان» را ساخته‌اند.
 
بهرام ارک، یکی از کارگردانان و نویسندگان این فیلم کوتاه در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه دغدغه‌ای انسان امروزی مهاجرت است، اضافه کرد: فیلم کوتاه حیوان به مدت 15 دقیقه، بدون دیالوگ بوده و روایتی از انسانی است که می‌خواهد به آن‌سوی مرزها مهاجرت کند.
 
وی با تاکید بر اینکه در فیلم کوتاه حیوان، در گوشه‌ای به مسائل زیست محیطی نیز پرداخت شده است، تشریح کرد: این فیلم برای اولین بار در جشنواره کن موفق به کسب مقام دوم بخش سینه فونداسیون شد و همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر نیز در جشنواره‌های مختلف شرکت و موفق به کسب عناوین و مقام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون این فیلم در تهران در حال رقابت است، خاطرنشان کرد: در این فیلم سعی شده که فضای جدیدی در فیم ارائه شود و «حیوان» فیلمی است که تقریبا فضای آن همانند فیلم خارجی ساخته شده است.
 
ارک، فضابندی منسجم و کادربندی‌های درست را از علل موفقیت این فیلم دانست و افزود: فضاسازی این فیلم تازه بوده و پدیده‌ی مهاجرت را با زبان و دیدگاهی تازه بیان می‌کند.
 
وی با بیان اینکه فیلم «حیوان» هم دیدگاهی نکوهشی به موضوع مهاجرت داشته و هم مورد نقد قرار می‌دهد، تاکید کرد: در این فیلم احساس می‌شود که شخصیت اصلی داستان به مقام حیوانی نزول می‌کند که نمی‌تواند و راه چاره ای برای انسان نیست و در جریان فیلم دچار یک‌سری مسائل می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، بهمن و بهرام ارک نویسنده، کارگردان، طراح صحنه و گریم این فیلم بوده و مهسا فرشید "طراح ماسک"، حسن ارک "طراحی لباس"، علی مسلمی "تدوین"، روزبه شمشیری "جلوه‌های ویژه"، مهدی نادری "آهنگساز"، حسن سلمانی "صدابردار"، علی ابپاک "فیلم‌بردار"، امیر اطمینان و سمیرا حضرتی "دستیار کارگردان"، علی ایمانی و علی حاج‌بلندی "مجری طرح"، رسول ایرانزاد "مدیر تولید"، فرهاد دهوری "مدیر تدارکات"، داود نورپور "بازیگر"، مهرداد گلکار "مدیر صحنه" و مدرسه ملی سینما نیز تهیه کننده‌ی این فیلم کوتاه بوده است.
 
گفتنی است، «آفتاب سوخته، نجس و سویوق» از دیگر فیلم‌هایی است که توسط برادران ارک ساخته شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.