یعقوب شیویاری عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه پدافند غیرعامل شهرستان میانه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانطور که بدن و اعضای آن در مقابله با بیماری ها و ویروس ها با استفاده از واکسیناسیون و طرح های بهداشتی و درمانی مصون می ماند ، باید جامعه نیز خود را در مقابله با تهدیدها و توطئه ها مصون کند که چاره این امر در توجه به پدافند غیرعامل است.
وی افزود: اگر هر ارگانی به وظایف خود به درستی عمل کند و جامعه مهندسین در طراحی نقشه و ساخت وساز ساختمان ها اصول فنی و مهندسی را رعایت کنند، این امر خواهد توانست از خسارات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی جلوگیری کند.
شیویاری ، تبدیل پدافند غیرعامل به فرهنگ عمومی در جامعه را از ضرورت های مهم در جهت مقابله با تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی عنوان کرد و گفت: امنیت ما وابسته به پدافند غیرعامل است و امیدواریم تمامی تدایبر، فعالیت ها و اقدامات اساسی در این خصوص از سوی مسئولین و مردم انجام شود تا در نهایت منجر به امنیت و آسایش هرچه بیشتر مردم بشود.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان میانه نیز در این جلسه گفت: امروزه برخی سایت ها و فضاهای مختلف مجازی و مقالات و ابزارهایی مانند آن می توانند مملکت ما از جمله قشر جوان جامعه را با تغییر عقاید و باور در آنها، تهدید کند.
محمدرضا مشایخی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند اگر محافظت غیرنظامی یا پدافند غیرعامل نباشد، تمامی داشته های مملکت در حوزه های مختلف در عرض نیم روز از دست می رود، گفت: این امر نشان از اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در جامعه دارد.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل از بحث های روز، مهم و حساس در سطح دنیا با توجه به تهدیدات موجود طبیعی و غیر طبیعی به شمار می رود، افزود: ما نیز باید در کشور با همه تهدیداتی که کشور و دستاوردهای انقلاب و نظام را نشانه رفته است، از طریق استمرار موارد و تدابیر اتخاذ شده از سوی کارگروه های ستاد پدافند غیرعامل در آمادگی کامل باشیم.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
خبرنگار: زهره غلامی** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
7231/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.