نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه علمیه تبریز مهد پرورش انسان‌ها و فقهای بزرگی بوده است .

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سید محمد علی آل‌هاشم در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد اظهار کرد: به نمایندگی از نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌های آذربایجان‌شرقی،‌ آذربایجان غربی و اردبیل به حضار خیر مقدم می‌گوییم .

 

وی ادامه داد: هماهنگی اولیه این اجلاسیه توسط ایت آلله بوشهری با آیت‌الله مجتهد شبستری در ماه‌های گذشته انجام گرفته بود ولی برگزاری آن به زمانی موکول شد که از فیض وجودشان در استان محروم هستیم .

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه تبریز مهد پرورش انسان‌ها و فقهای بزرگی بوده است، افزود: آیت الله جوادی تبریزی، آیت‌الله سبحانی، علامه طبابایی و مدنی و انگجی‌ها و... علمای بزرگ این خطه بوده و آذربایجان مهد پرورش فقهایی چون آیت‌الله غروی تبریزی بوده است .

 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: امید است که برکات ارزشمند و بزرگی را از این همایش برای بهره‌برداری در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل داشته باشیم و بتوانیم در راه تحقق بخشیدن به اهداف مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمیه قدم‌های مثبتی را برداریم .

 

وی خاطرنشان کرد: این اجلاسیه تحت عنوان "رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی" به میزبانی شهر تبریز و با همکاری استان های آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار می‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.