مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: امید است سفر سفرای کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به استان باعث ایجاد زمینه‌های ارتباطی بین صاحبان صنایع و تجار برای توسعه‌ی صادرات و افزایش تولید شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محسن خادم عرب باغی در نشست سفرای کشورهای آسیایی و اقیانوسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اظهارکرد: بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند؛ که باید تدابیری برای مرتفع کردن این مشکلات اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه امروزه اصلی‌ترین مشکل تولید در بخش فروش و  بازاریابی است، عنوان کرد: اغلب واحد های تولیدی توان تولیدی دارند اما از علم بازاریابی برخوردار نیستند؛ لازمه‌ی این امر، افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری است.    مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه‌ی‌ صنعت و کشاورزی در استان انجام شده که نیاز است با تقویت و ایجاد ارتباطات، صادرات کالاها را نیز افزایش دهیم.
وی عنوان کرد: محور مذاکرات باید بیشتر مسئله اقتصادی باشد؛ چراکه امروزه جای شرکت‌های صادراتی در اقتصاد ایران خالی است؛ به طوری که یک تولید کننده نمی‌تواند هم زمان یک صادر کننده خوبی نیز باشد که اگر شرکت‌های صادراتی در اقتصاد ایران جای گیرند، شاهد رشد اقتصادی مثبت و افزایش تولید خواهیم بود.
عرب باغی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در چندین محور به عنوان استان توسعه یافته کشور است، متذکر شد: آذربایجان شرقی در صنایع شیمیایی، خودور سازی و غذایی حرف اول را در کشور می‌زند و در زمینه‌ی صادرات غیرنفتی جزو رتبه‌های اول هستیم.
وی آشنایی کشورهای اسلامی با ظرفیت‌های استان را امری موثر برای توسعه‌ی زمینه ‌ای اقتصادی عنوان کرد و گفت: باتوجه به شرایط جغرافیایی، جایگاه محصولات کشاورزی استان بی‌نظیر است.     مدیر عامل منطقه آزاد ارس عنوان کرد: مساحت منطقه آزاد ارس 51 هزار هکتار است و با کشورهای ارمنستان و آذربایجان مرز مشترک داشته و به صورت مسقیم و با کشورهای ترکیه و گرجستان به صورت غیر مستقیم همکاری می‌کند.
وی با بیان اینکه صنایع منطقه آزاد ارس صادرات محور است و با تکنولوژی روز دنیا فعالیت می‌کنند، ادامه داد: امروزه 400 واحد صنعتی در این منطقه فعال هستند. 
مدیر عامل منطقه آزاد ارس با بیان این‌که بزرگترین واحد گلخانه‌ای در ارس احداث شده است، گفت: سیاست ما حمایت از بخش کشاورزی و صنایع و تبدیل آن به صنعت گردشگری است.
عرب باغی خاطرنشان کرد: در سال جاری منطقه آزاد ارس میزبان هفت میلیون و 600 هزار گردشگر بود که از این تعداد 800 هزار گردشگر خارجی هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.