به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگی عجب شیر که با موضوع برنامه ریزی برای هفته کتاب و کتابخوانی در دبیرستان صدیقه کبری برگزار شد، افزود: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان می شود.
وی از مسئولان و مدیران فرهنگی و اجتماعی شهرستان خواست نسبت به بسترسازی مناسب، گسترش و ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه های عمومی توجه ویژه داشته باشند.
مراثی همچنین خواستار همکاری و مشارکت نهادهای اجرایی شهرستان در راستای تشویق مردم به کتابخانه و فرهنگ کتاب خوانی شد و افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و بالا بردن میزان کتاب خوانی، آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کند پ.
وی با اشاره به اینکه کتابداران برای تربیت کتابخوان، باید رابطه خود را با آموزش و پرورش تقویت کنند، اظهار کرد: اگر میان کتابخانه ها و آموزش و پرورش تعامل و برنامه ریزی صورت گیرد به طور یقین بر میزان کتابخوان ها و سطح مطالعه کشور افزوده می شود.
فرماندار عجب شیر بر ضرورت متناسب سازی کتاب های کتابخانه های عمومی با نیازهای مراجعه کنندگان تاکید کرد و گفت: منابع کمک آموزشی و درسی، منابع دیجیتالی و الکترونیکی نیز باید در کتابخانه ها در دسترس باشد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غرب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار: عیسی عطاپور
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.