به گزارش ایرنا، این اجلاس با عنوان علمای بلاد شمالغرب با محوریت بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی به مدت 2 روز برگزار می شود.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در آئین گشایش این اجلاس به پیشینه 50 ساله فعالیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاه کرد و گفت: این جامعه خدمات شایانی به نظام و انقلاب داشته و همواره مورد عنایت رهبری بوده است.
آیت الله مرتضی مقتدایی با بیان اینکه جایگاه جامعه مدرسین به فرموده رهبری اعطایی نیست، اظهارکرد: منشا عزت این جامعه اعضای آن هستند.
وی خاطرنشان کرد: در طول سال ها مراجع بزرگی در این جامعه عضویت داشته و برای به ثمر رسیدن انقلاب و تشکیل حکومت مقدس جمهوری اسلامی تلاش فراوانی داشتند.
آیت الله مقتدایی یکی از فعالیت های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ارتباط با علمای بلاد و روحانیون استان ها عنوان کرد و گفت: اجلاس های منطقه ای برای ارتباط و تعامل بیشتر برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه نخستین اجلاس به صورت استانی در شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های بعدی تصمیم بر آن شد اجلاس ها به صورت منطقه ای برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با قدردانی از تعدای از اعضای هیات رییسه حوزه علمیه قم همچون آیت الله مقتدایی، حسینی بوشهری و غروی در این اجلاس منطقه ای، گفت: تعداد قابل توجهی از علمای سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی در این اجلاس حضور دارند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم اعلام کرد: در نخستین روز اجلاس کمیسیون های سه گانه ( حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی) با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می کنند.
وی گفت: نتیجه مباحثه های امروز فردا در اجلاس عمومی مطرح می شود.
هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز و فردا در تبریز برگزار می شود.
جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم که به اختصار جامعهٔ مدرسین خوانده می‌شود، در سال 1340 تاسیس شد. در پیش از انقلاب فعالیت‌های این جامعه بیش‌تر در جهت مبارزه با سلطنت پهلوی بود، اما پس از انقلاب مشارکت در جهت تاسیس و پس از آن تثبیت حکومت اسلامی را پیش گرفت.
هفتمین دوره اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 15 و 16 مهر ماه 1394 در شهر ساری برگزار شد.
خبرنگار.ع: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.