نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یادواره‌ها را برگزار می‌کنیم چون به روحیه‌ی مقاومت و شهادت طلبی نیاز داریم، شهید حججی‌ها پیامشان برای ما این است که هنوز هم دشمن داریم! دشمنی که هنوز تهدید می‌کند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان، ضمن خیرمقدم‌گویی به خانواده شهید حججی، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش‌های گرامیداشت و یادواره‌ها، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، ما اینگونه مجالس را برگزار می‌کنیم تا فرهنگ زیبای ایثار و شهادت را به نسلی منتقل کنیم که نتوانسته در کنار شهیدان باشد و دوران دفاع مقدس را ندیده است.
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: یادواره‌های شهدا را برگزار می‌کنیم تا به جوان امروزی که مورد تهدید دنیای غرب است، بگوییم که جان را در راه خدا دادن یعنی چه، تک تک مراسم‌ها کلاس معرفتی برای جوانان تشنه‌ی معارف است.
وی اضافه کرد: عده‌ای آیین استقبال مردم تهران از شهید حججی را با بزرگترین راهپیمایی‌های تهران مقایسه کرده بودند، این همه ارادت نشانه‌ی چیست؟ افراد با گرایش‌های مختلف به صحنه آمده بودند تا نسبت به شهید و شهادت ادای دین و تکلیف کنند، آمده‌ بودند تا بگویند که شهید حججی‌ و امثال شهید حججی همانند نگین انگشتری میان مردم هستند.
وی تاکید کرد: مراسم و یادبود برگزار می‌کنیم تا فرهنگ شهادت را نشر دهیم؛ در تمامی جنگ‌ها بخشی از خاک ما را بردند، اما چون دفاع مقدس به نام اسلام بود، با رهبری امام(ره)، حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار نگرفت.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: در این مراسم آمده‌ایم تا بگوییم که غیر از این دنیای مادی، فضای ایثار و شهادت هم در این عالم وجود دارد که فضای رشد، کمال و سعادت ُاست.
وی خاطرنشان کرد: بوش پدر ایران را تهدید کرد، افغانستان در کنار ایران قرار گرفت، بوش پسر تهدید کرد، عراق در کنار ایران قرار گرفت، اوبا تهدید کرد سوریه و یمن در کنار ایران قرار گرفت و پیش بینی کرده بود که اگر ترامپ تهدید کند یکی دیگر از کشورها نیز در کنار ایران قرار خواهد گرفت. دشمنان ما احمق آفریده شدند، این ادبیاتی نیست که با آن مردم ایران را مخاطب قرار داده و صحبت کنند!
وی گفت: یادواره‌ها را برگزار می‌کنیم تا با آرمان‌ها و اهداف شهدا آشنا شده و تجدید بیعت کنیم، باید دریابیم که شهدای ما برای چه رفتند! این مراسم‌ها آشنایی ما با اهداف و آرمان‌های شهداست.
آیت‌الله حسینی بوشهری تشریح کرد: دشمن امروز بحث ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را تبلیغ می‌کند، آشنایی با اهداف و آرمان شهدا کمک می‌کند که مسیر آینده را بهتر بپیماییم.
وی با اشاره به حضور خانواده‌ی شهید حججی در این مراسم، تاکید کرد: از قم به تبریز آمده‌ایم تا اینجا به شما خیرمقدم و تبریک بگویم، شهدا آنچه که در توان داشتند انجام دادند، اکنون وظیفه‌ی ماست که پیشوا و مقتدا را تنها نگذاریم.
وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا و به ویژه شهید مدافع حرم محسن حججی، افزود: رهبر معظم انقلاب بر تابوت شهید حججی بوسه زدند.
گفتنی است، همایش گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای حرم آذربایجان‌شرقی در آمفی‌تئاتر مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.