نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: عرفان‌های کاذب نقشه‌ی شوم استکبار جهانی است تا با اعتقاد مردم بازی کند و امروز نیز جوانان ایرانی را مورد هدف خود قرار داده است، این موارد در کمیسیون سیاسی اجلاسیه علمای بلاد بررسی می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان به مناسبت برگزاری هشتمین اجلاسیه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم و علمای بلاد در تبریز، ضمن خیرمقدم‌گویی به آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: اجلاس منطقه‌ای جامعه‌ی مدرسین حوزه‌ی علمیه قم تحت عنوان علمای بلاد،  هر چند سال یکبار در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این اجلاسیه تحت عنوان "رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی" به میزبانی شهر تبریز و با همکاری آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار می‌شود که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.
وی با تاکید بر اینکه اکثر اعضای جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم در این اجلاسه حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم که از همراهی خبرنگاران در کلیه امور فرهنگی قدردانی کنم. 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه این اجلاسیه طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در اولین روز اجلاسیه، کمیسیون‌های سه گانه با ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و اساتید حوزه‌ی علمیه آذربایجان‌ مسائل حوزه و روحانیت، مسائل سیاسی، اجتماعی و تبلیغی را بررسی می‌کنند.
وی افزود: دو ماه قبل کمیسیون‌های مقدماتی در این استان با حضور نمایندگان جامعه مدرسین تشکیل شد و بر اساس محورهای کمیسیون‌ها آسیب‌شناسی شد؛ به شناسایی ظرفیت‌ها و ارائه‌ی راهکارهای مناسب پرداخته و نتایج به دبیرخانه حوزه علمیه قم ارسال شد تا مباحث کمیسیون‌های مقدماتی استان‌های دیگر نیز تجمیع شده و به صورت دستور کار جلسه آماده شود.
وی بیان کرد: بررسی و رفع مشکلات حوزه‌های علمی، مسائل فرهنگی، تبلیغی و توجه به اقتصادی بوده و باعث شناخت ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور خواهد بود.
امام جمعه تبریز در مورد کمیسیون‌های مختلف این اجلاسیه تشریح کرد: کمیسیون فرهنگی مباحث تبلیغ، احکام و حمایت از فرهنک اصیل مردم و اصلاح فرهنگ نامناسب این مناطق پرداخته و کمیسیون حوزه و روحانیت نیز دغدغه‌های حوزه‌های علمیه، تقویت بنیه علمی و آموزشی، شناخت ظرفیت جوانان این استان و مسائل معیشتی طلاب را در حوزه‌های علمیه بررسی می‌کند و همچنین کمیسیون سیاسی نیز مسایل اجتماعی، سیاسی، شبهات القاعی و  عرفان‌های کاذب را بررسی می‌کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.