به گزارش ایرنا، شرکت کننده ها در این دوره از مسابقات قرآنی مناطق آزاد کشور در 2 گروه آقایان و بانوان در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء و کل قرآن کریم، ابتهال، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و دوخوانی با یکدیگر رقابت می کنند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین افتتاح دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، گفت: آموزش مفاهیم قرآن کریم و عمل به این مفاهیم، راه بزرگ و مقدس توسعه جوامع انسانی است.
محسن خادم عرب باغی در این آیین، اظهار کرد: جوامعی که با قرآن کریم و مفاهیم قرآنی آشنا شده و این مفاهیم را در مسائل روزمره نیز پیاده کنند، می توانند به توسعه و آرامش لازم برسند.
وی تاکید کرد: مشکلات این روزهای جوامع مختلف دنیا، ناشی از دوری ملت ها از کتاب های آسمانی و به خصوص قرآن کریم است.
عرب باغی با اشاره به لزوم پیاده سازی مفاهیم قرآنی، افزود: عمل به توصیه های قرآنی در جای جای مسائل زندگی می تواند این دنیا را نیز برای انسان ها به بهشت تبدیل کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: بر همین اساس، قرآن باید به بطن خانواده ها نفوذ کرده و از طریق خانواده ها در بین اعضای جوامع نهادینه شود.
عرب باغی در ادامه گفت: تقوا سد بزرگی در برابر منکرات است و جامعه را از دروغ، نیرنگ و نفاق، دور نگه می دارد.
وی اظهار کرد: شهدا سرمایه های جاودانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و وحدت یکی از مسیرهای اصلی ترسیم شده توسط شهدا برای تمام مسلمانان است.
عرب باغی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توسط مردم ایران برای جاری شدن ارزش های الهی و قرآنی در کشور، انجام گرفت و در این مسیر، جوانان غیور کشور، جان خود را دلاورانه برای حفظ این ارزش ها فدا کرده و می کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت سالانه برگزار می شود، گفت: نفرات اول هر بخش در 2 بخش آقایان و بانوان به مسابقه کشوری راه پیدا می کنند.
یوسف داداش زاده خاطرنشان کرد: مسابقات در طول 2 روز در صبح و بعدازظهر برگزار می شود و نفرات برتر رشته های مختلف مسابقات به ترتیب به رقابت خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: حضور این تعداد از نخبه های قرآنی مناطق آزاد از سراسر ایران، باعث رقم خوردن بزرگترین مسابقه قرآنی منطقه آزاد کشور می شود و اولین بازخورد آن در ارس می تواند افزایش فضای معنوی در جامعه باشد.
داداش زاده، افزود: علاوه بر این، این مسابقات باعث افزایش انگیزه و علاقه برای فعالیت های قرآنی می شود و بدون شک افراد بیشتری در سال های آینده در مسابقات محلی قرآنی شرکت خواهند کرد.
وی اظهارکرد: در طول برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی، فضای جلفا و شهرهای مختلف منطقه آزاد ارس نیز به طور کامل قرآنی است و عموم علاقمندان می توانند از نزدیک شاهد برگزاری رقابت های قرآنی باشند.
دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور از دیروز 24 مهر شروع شده و تا 28 مهر ادامه دارد.
دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، امروز سه شنبه با حضور شرکت کننده ها در مزار شهدای گمنام منطقه آزاد ارس و برگزاری آیین افتتاح، به طور رسمی آغاز شد.
برگزاری کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز در حاشیه این مسابقات پیش بینی شده است.
اولین دوره مسابقات قرآنی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
منطقه آزاد ارس با بیش از 50 هزار هکتار وسعت در 140 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.