به گزارش ایرنا، علی جنتی روز سه شنبه در نشست خبری دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: با وجود تلاش برای مکان یابی مناسب برای اجرای این طرح ملی، تامین زمین مورد نیاز برای احداث این بیمارستان با معیارها و استانداردهای تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، نیازمند مشارکت خیران بخش سلامت است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح جامع سلامت در این شهرستان گفت: افزایش تعداد تخت های بیمارستانی شهرستان به 860 تخت تا سال 1404 برنامه ریزی شده است.
جنتی افزود: با وجود نیاز به افزایش تخت های بیمارستانی در شهرستان، بیمارستان سینا با 93 درصد پیشرفت فیزیکی که توسط وزارت مسکن و شهرسازی در حال ساخت است به اتمام نرسیده و تحویل وزارت بهداشت نشده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که تجهیزات بیمارستانی این فضای درمانی خریداری و انبار شده است.
هم اکنون ظرفیت بیمارستان های شهرستان مراغه 240 تخت است.

**مورد انسانی ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان در مراغه مشاهده نشده است
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با رد شایعات مبنی بر مشاهده مورد انسانی ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان گفت: تاکنون هیچ موردی در این خصوص مشاهده و یا گزارش نشده است.
علی جنتی افزود: اقدامات ایمنی و رصد موارد مشکوک در این زمینه توسط مراکز دیده وری این شهرستان در حال انجام بوده و هم اکنون سه مرکز دیده وری شامل 2 مرکز جامع سلامت شهری و نیز بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان موارد مشکوک و وضعیت ابتلای احتمالی به هرگونه بیماری از جمله ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان و انسان را رصد می کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارشات این مراکز، هشداری در خصوص وضعیت حاد ابتلا به این بیماری وجود ندارد.
جنتی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی در مصرف فرآورده های گوشتی و طیور با توجه به احتمال وجود آنفلوآنزای پرندگان گفت: شهروندان از خرید هرگونه فرآورده ها از مراکز فاقد مجوز عرضه محصولات گوشتی و مرغی و نیز فروشندگان خیابانی خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست گفت: مراکز دیده وری این شهرستان هم اکنون آمادگی لازم برای خدمات دهی و رصد هشدارهای سلامت جامعه را دارد.
احمد مجتهدی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال ابتلای برخی افراد به آنفلوآنزای انسانی، تمهیدات لازم برای تامین واکسن برای گروه های هدف از جمله سالمندان، کودکان و افراد در معرض خطر انجام شده است.
معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت عمومی در خرید مواد غذائی گفت: عرضه برخی مواد لبنی و غذائی در واحدهای صنفی بدون رعایت این موازین انجام می شود.
خرمی افزود: فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی برای رعایت موازین بهداشتی در تولید، توزیع و عرضه هرگونه مواد غذائی ضروری بوده و شهروندان از اماکن دارای مجوز نظارت بهداشتی خرید کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.