فرخ جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام در راستای آماده سازی ناوگان تاکسیرانی برای سال 2018، تاثیرگذاری مثبت بر مبلمان شهری و پیشگیری از آلودگی هوا و کاهش تصادفات انجام شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 800 دستگاه تاکسی فرسوده در کلانشهر تبریز موجود است، اظهار کرد: 250 دستگاه از آن ها نیز در مرحله صدور پیش فاکتور قرار دارد و نسبت به جایگزینی باقی مانده آن ها هم اقدام می شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز یادآوری کرد: دارندگان تاکسی های فرسوده باید طبق هماهنگی های انجام شده تاکسی خود را تحویل مرکز اسقاط داده و ارزش گواهی اسقاط را دریافت کنند تا به طور کلی تاکسی های فرسوده از چرخه حمل و نقل درون شهری حذف شود.
جلالی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده بخشی از مشکلات بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان رفع شده به طوری که هم اکنون غرامت دستمزد ایام بیماری تاکسیرانان بیمه شده نیز همانند رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری پرداخت می شود.
وی گفت: تلاش می شود تاکسیرانانی که در 2 سال گذشته پروانه تاکسیرانی دریافت کرده ولی بیمه نشده اند نیز در اسرع وقت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز اظهار کرد: برای تسهیل در توقف اتوبوس ها و تاکسی ها در ایستگاه های خود و جلوگیری از ترافیک در چهار راه ها، طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه خیابان ها با هماهنگی پلیس راهور و بهره گیری از 2 دستگاه گشت خودرویی دوربین دار اجرا شده است.
جلالی، از شرکت 600 نفر از تاکسیرانان در کلاس های مختلف آموزشی ایمنی، بازآموزی مقررات راهنمایی و رانندگی، مهارت های ارتباطی و روانشناسی، اخلاق حرفه ای و اسلامی و مهمانداری در نیمه اول سال جاری خبر داد.
وی یادآوری کرد: 200 نفر از تاکسیرانان نیز با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری در حال تحصیل زبان انگلیسی هستند و 180نفر از تاکسیرانان بصورت عملی آتش نشانی را در دوره آموزشی ویژه فرا گرفته و 200 نفر نیز در کارگاه آموزشی احیای قلبی - مغزی و کمک های اولیه شرکت کرده اند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز واگذاری جایگاه های سوختگیری گاز سی ان جی سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی، راه اندازی سیستم جامع هوشمند تاکسیرانی با قابلیت های ارائه مرخصی آنلاین، برون سپاری، آرشیو الکترونیکی و سیستم اندروید و تداوم فعالیت تاکسی های راهنمای گردشگران (طرح از من بپرس) را از فعالیت های این سازمان اعلام کرد.
جلالی، ادامه داد: بهره برداری از سیستم مکانیزه نوبت دهی تاکسی های خط ویژه فرودگاه و ملبس کردن رانندگان تاکسی های فرودگاه به لباس فرم، تهیه صورت های مالی و تسویه حساب کامل با ادارات دارائی و بیمه، انجام مراحل اداری و عملیاتی اتصال سازمان به فیبر نوری شهرداری از دیگر فعالیت های این سازمان است.
وی تجهیز ساختمان اداری و جایگاه های سوختگیری گاز سی ان جی تحت مدیریت سازمان به دوربین های مدار بسته، نوسازی خودروهای گشت نظارتی سازمان و تحقق بیش از 120درصدی بودجه نیمه اول سال جاری را از دیگر اقدام های سازمان اعلام کرد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز گفت: این سازمان به دنبال اجرایی کردن پرداخت الکترونیک کرایه ها، بیمه تکمیلی درمان و عمر تاکسیرانان و عقد قرارداد با یکی از درمانگاه ها برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی برای تاکسیرانان و خانواده های آن ها با تخفیفات ویژه و اجرای طرح های نظارتی ویژه بر فعالیت تاکسیرانان در سطح شهر است.
جلالی افزود: برنامه ریزی برای واگذاری تاکسی بیسیم 133 به بخش خصوصی، احداث ساختمان اداری و رفاهی برای کارکنان و رانندگان تاکسی و خانواده های آن ها و برنامه ریزی برای راه اندازی تاکسی های هیبریدی VIPتویوتا و هیوندا از برنامه های آینده این سازمان است.
اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تبریز در سال 1375 تصویب و ابلاغ شد و هم اکنون ناوگان تاکسیرانی این کلانشهر دارای 11 هزار و 143 دستگاه تاکسی بوده و بیش از 140 شرکت حمل و نقل درون شهری نیز زیرنظر این سازمان فعالیت می کند.
بیش از 30 درصد از سفرهای درون شهری کلانشهر تبریز توسط ناوگان تاکسیرانی انجام می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.