به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز دوشنبه در آیین افتتاح 2 مسجد خیرساز مراغه افزود: برگزاری نمازهای جماعت، برنامه های آموزشی در زمینه های علوم دینی و معارف اسلامی و نیز معرفی و شناساندن سیره ائمه معصومین (ع) از رویکردهای فرهنگی و سازنده مساجد و حسینیه است.
وی ادامه داد: مساجد به عنوان سنگرهای فرهنگی و اجتماعی جامعه، با بهره گیری از ظرفیت روحانیون و علما در راستای ترویج ارزش های اسلامی و قرآنی باید تقویت و حراست شوند.
وی بر اهمیت امر به معرف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: این فریضه یکی از مهم ترین واجبات دینی بوده و تبیین آثار معنوی و اجتماعی آن در جامعه ضروری است و در این راستا باید فرهنگ سازی شود.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به ساخت مساجد توسط اهالی و خیران محلی اضافه کرد: آباد کردن و احداث مساجد، ساختن خانه ای برای آخرت و موجب اجر الهی است.
به گزارش ایرنا، مسجد امام حسین (ع) میدان دروازه با زیربنای یک هزار متر مربع و مسجد اعظم حضرت امیر المومنین (ع) روستای داش آتان با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع در مجموع با 23 میلیارد ریال هزینه توسط اهالی و خیران مراغه احداث شده است.
بیش از380 باب مسجد در شهرستان مراغه وجود دارد که از این تعداد 10 مسجد تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که قدمت آنها به دوران سلجوقیان، ایلخانان، صفویه و قاجاریه می رسد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.