مجید خدابخش یکشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' نامگذاری شده است، اولویت دولت دوازدهم نیز اشتغالزایی به ویژه برای جوانان فارغ التحصیل است.
وی افزود: بر این اساس اولویت مدیریت ارشد استان آذربایجان شرقی نیز در دوره جدید نیز اشتغالزایی برای قشر جوان و تحصیلکرده خواهد بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در آذربایجان شرقی در سال 1392 شمسی سند تدبیر و توسعه استان نیز تهیه شده و این سند در مهر ماه امسال به روزسازی می شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تهیه و تدوین سند تدبیر و توسعه استان از جمله اقدامات ارزشمندی است که در آن ظرفیت های کلیدی استان و یکایک شهرستان های آن بررسی و روی آن تفکر و تامل شده است.
وی افزود: در این سند طرح ها و اقدامات مهمی در حوزه های مهم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی پیش بینی شده است که تلاش برای اجرای آنها از اولویت هاست و جزییات آن را در آینده تشریح خواهم کرد.
خدابخش همچنین در پاسخ به این سوال که انتظار شما از گروه ها و جریان های سیاسی و نخبگان استان چیست، اظهار کرد: تبریز همیشه شهر اولین ها و تاریخ ساز بوده و در گردنه های تاریخی کشورمان نقش آفرینی کرده است.
وی افزود: به طور قطع در برهه کنونی نیز توسعه آذربایجان شرقی، کار یک نفر نیست و اگر قرار باشد این استان در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گام های بیشتری بردارد و نقش ممتازش را ایفا کند، این مهم با مساعدت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و همه نخبگان ممکن خواهد شد.
خدابخش ادامه داد: آذربایجان شرقی در زمره استان های دارای ظرفیت های بالای نیروی انسانی در قالب فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی است.
وی اضافه کرد: انتظار این اسست که با مشارکت و مساعدت دانشگاهیان و فعالان بخش خصوصی نقش خود را در توسعه هر چه بیشتر استان و خدمتگزاری هر چه بهتر به مردم ایفا کنیم.
مجید خدابخش ' استاندار سابق اردبیل امروز با تایید هیات دولت به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی شد.
به گزارش ایرنا، خدابخش متولد 1335 در شهر اردبیل و دارای مدرک فوق لیسانس برق و دکترای مدیریت است.
وی پس از انقلاب اسلامی و در اسفند ماه سال 1359 رئیس مخابرات اردبیل و به دنبال آن در سال 1362 به عنوان معاون مدیر کل مخابرات استان آذربایجان شرقی منصوب شد.
در دوران استانداری زین العابدین عطایی در آذربایجان غربی، وی در پست‌های معاونت برنامه ‌ریزی و سپس معاونت عمرانی خدمت کرد.
خدابخش در سال 1369 در دوران استانداری اکبر پرهیزگار و علی عبدالعلی زاده در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی معاونت عمرانی استانداری بود.
وی در دوران تصدی استانداری یحیی محمدزاده در آذربایجان شرقی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری بود و مدتی را هم به عنوان سرپرست استانداری آذربایجان شرقی فعالیت کرد.
مدیریت کارخانه‌ها و صنایع آلومینیوم المهدی، ایران پویا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ماشین سازی تبریز، صنایع تجهیزات نفت و شرکت پتروامید آسیا از دیگر سمت های اقتصادی استاندار جدید آذربایجان شرقی است.
به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده استاندار پیشین آذربایجان شرقی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد.
خبرنگار و انتشار: عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.