حبیب ستوده نژاد روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نوزدهمین همایش بزرگ دوچرخه سواری بناب، اظهار کرد: ضمن صحبت و هماهنگی هایی که با صدا و سیمای استان انجام داده ایم، قرار شده هزینه ای که برای تهیه هدایا و جوایز صرف می کنیم، آن را برای فرهنگ سازی هزینه کنیم.
وی با بیان اینکه ورزش دوچرخه سواری همواره در آذربایجان شرقی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، افزود: سی و دومین تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان 15 الی 21 مهرماه جاری برگزار خواهد شد و قطعا یکی از دلایل موفقیت برگزاری منظم تور دوچرخه سواری دور آذربایجان در 32 سال گذشته جایگاه بالای رشته دوچرخه سواری در استان است.
ستوده نژاد اضافه کرد: حاصل برگزاری منظم 32 ساله تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان حضور سه نفر از دوچرخه سواران این استان در المپیک برزیل است و علاوه بر این تیم دوچرخه سواری پتروشیمی رتبه اول باشگاه های آسیا را در این رشته به خود اختصاص داده و این در حالی است که هیچ باشگاهی به غیر از باشگاه های تبریز نتوانسته رتبه اول آسیا را به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه در رویداد «تبریز 2018» برگزاری دوچرخه سواری برای جنوب استان پیش بینی شده است، گفت: امیدواریم به لحاظ اینکه بناب به عنوان «شهر دوچرخه» در کشور شهرت دارد، همایش دوچرخه سواری که در رویداد «تبریز2018» برگزار خواهد شد، مرحله اختتامیه آن شهرستان بناب باشد.
ستوده نژاد، موافقت برای برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش بزرگ در بناب و مساعدت های لازم در تهیه هدایای این همایش و جشنواره را اعلام کرد و گفت: در تلاشیم از مسئولان کشوری و همچنین وزارت ورزش و جوانان نیز برای حضور در همایش دعوت کنیم و شاهد حضور مسئولان کشوری در همایش دوچرخه سواری بناب باشیم.
وی، خواستار انعکاس خبری این رویداد بزرگ ورزشی از سوی رسانه ها به ویژه رسانه ملی شد.
به گزارس ایرنا، نوزدهمین همایش بزرگ دوچرخه سواری بناب روز جمعه 28 مهرماه جاری برگزار خواهد شد.
این همایش همه ساله برگزار می شود و قرار است امسال این همایش به صورت استانی برگزار شود.
بناب به دلیل استفاده مردمان این شهر از دوچرخه طی سال های طولانی، به شهر دوچرخه معروف است.
این شهرستان با 123 هزار نفر جمعیت در 126 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.