به گزارش ایرنا، علی نقی حسین اف روز یکشنبه در دیدار با مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، افزود: با توجه به جایگاه ویژه دانشگاه های تبریز در ایران و رشد علمی مراکز پژوهشی، افزایش ارتباطات علمی با باکو می تواند برای هر دو طرف ثمربخش و مفید باشد.
وی اظهار کرد: جمهوری آذربایجان در زمینه های فناورانه علاقمند است تعاملات بین تبریز و باکو را افزایش داده و در این راستا آماده همه گونه همکاری در این رابطه هستیم.
به گزارش ایرنا، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های فناورانه بین تبریز و باکو، گفت: پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017) فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های علمی و فناورانه بین تبریز و باکو است.
علی جهانگیری اظهار کرد: ما در این نمایشگاه تلاش می کنیم تا متخصصین، صنعتگران و سرمایه گذاران را به یکدیگر وصل کنیم.
وی ادامه داد: تبریز از دیر باز به داشتن صنایع بزرگ و دانشگاه های معتبر مشهور بوده است اما موضوعی که ما به دنبال آن هستیم ارتباط این دو با یکدیگر است، چرا که امروز شاهدیم که صنایع ما قدیمی شده و در عین حال دانش دانشگاهیان مان در کتابخانه ها مانده است و باید این دو در کنار هم قرار گیرد.
جهانگیری، خواستار حضور فناوران و صنعت گران جمهوری آذربایجان در پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017) شد و گفت:ما آماده پذیرش فعالان حوزه فناوری کشور آذربایجان در این نمایشگاه هستیم.
وی یادآور شد: این نمایشگاه می تواند سرآغاز فعالیت های فناورانه بیشتر بین تبریز و باکو باشد از این رو نگاه ما به این مهم بلند مدت است.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.rinotex.ir مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز با 159 طرح آغاز شد که در سال چهارم این آثار به بیش از یکهزار و 700 طرح رسید.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.