سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: بدحجابی، تنها منکر جامعه نیست.


به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر منحصر در حوزه حجاب و عفاف نیست و باید در حوزه های دیگر نیز به نحو احسن مورد توجه قرار گیرد، افزود: شناساندن مصادیق معروف و منکر در جامعه امروز یک ضروریت است که بهتر است به این موضوع بیش از پیش توجه کرد.


 وی با انتقاد از عدم اجرای برخی مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: تا زمانی که مقوله امر به معروف و نهی از منکر به یکی از خواسته های عمومی مردم تبدیل نشود و در برخی موضوعات به سیاست های اجباری روی آوریم، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع نخواهد شد.


 وی امر به معروف و نهی از منکر را به مثابه نماز و روزه دانست و ابراز کرد: باید سیاست هایی اتخاذ کنیم که مردم نسبت به این موضوع همچون نماز و روزه توجه ویژه ای داشته باشند.


 سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ساختار و دستورالعمل های ابلاغی از تهران به استان ها با وضعیت جامعه و خواسته های مردم منطبق نیست، تصریح کرد: باید بتوانیم با تغییر نگرش مردم در برخی موضوعات، به بحث گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش توجه کنیم.


 شبستری از برنامه ریزی دشمنان نظام و استکبار جهانی برای سال های آتی در راستای افزایش شبیخون فرهنگی عنوان کرد: ما نیز باید در این زمینه بیش از پیش دقت کرده و با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی و مردم برنامه های شوم استکبار را خنثی کنیم.


وی با ابراز مخالفت خود نسبت به مسائلی همچون فیلترینگ گفت: رشد روزافزون تکنولوژی باعث شده که جوانان با یک فیلترشکن ساده بتوانند به هر سایتی که می خواهند دسترسی داشته باشند و به همین دلیل باید به جای برخورد سلبی با موضوعات این چنینی، نحوه استفاده صحیح از تکنولوژی را به فرزندان خود آموزش دهیم.


وی گفت: برخورد فیزیکی و سلبی در برخی مواقع نیز مورد نیاز است ولی باید بیش از پیش به اصلاح جوانان از درون توجه کنیم.


 سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی استان در طول چهار سال اخیر ابراز کرد: عدم پاسخگویی مناسب به مردم در ادارات هم یک منکر محسوب می شود و چنین نیست که بدحجابی و آرایش یک کارمند زن در ادارات؛ تنها منکر اداری محسوب شود.


 شبستری ابراز کرد: تمامی مدیران استان و شهرستان ها، موظف به حل مشکل مردم و تکریم واقعی ارباب رجوع هستند.


 وی ادامه داد: مردم از وجود فساد در برخی دستگاه های دولتی، شب دولتی و شهرداری ها ناراضی هستند و باید با اتخاذ سیاست های مناسب در این زمینه، انواع فساد در ادارات را ریشه کن کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.