کارشناس مسائل مذهبی گفت: عزاداری‌های ماه محرم باید جامعه اسلامی را در کنار شور حسینی به سوی شعور حسینی سوق دهد.


  حجت الاسلام احمد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، آذربایجان شرقی، با بیان اینکه عزاداری های ماه محرم باید منجر به تعظیم شعائر اسلامی شود، اظهار کرد: عزاداری های ماه محرم به اهتزاز درآمدن پرچم اقامه ی عدالت، شعائر اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و ارزش های الهی است و این موارد در عزاداری های حسینی مطرح می شود.


  وی با بیان اینکه برگزاری عزاداری‌های سیدالشهداء، موجب افزایش معرفت میان محبین ائمه ی اطهار(ع) می‌شود، افزود: برگزاری عزاداری ها در ایام محرم، مردم را یک قدم به ذات اقدس الهی و اجرای احکام الهی و اسلام نزدیک می‌کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: همواره از پیامبر اکرم (ص) نسبت به محبت اهل بیت (ع) توصیه هایی ارائه شده و مردم متدین با شرکت در عزاداری های ماه محرم عشق و ارادت قلبی خود را به ائمه ی معصومین(ع) و سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) بیان می‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه در عزاداری های محرم باید هدف قیام و نهضت سیدالشهدا (ع) بازخوانی شود، اعلام کرد: اصلی ترین هدف امام حسین(ع) که امر به معروف و نهی از منکر و اقامه عدل و حاکمیت احکام و ارزش های اسلامی بود، باید در ایام سوگواری محرم و صفر در جامعه تبیین شود.

   

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه مداحان، نقش محوری برای هدایت تجمعات و عزاداری‌ها دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای برنامه های عزاداری بر عهده ی مداحان است، در این راستا می توانند مسیر عزاداری ها را به سمت رشد، تعالی و الهام گیری از مکتب امام حسین (ع) هدایت کنند و وظیفه اصلی مداحان بیان نهضت امام حسین(ع) است که می‌توانند این عمل را با اشعاری که موجب تلطیف قلوب عزاداران  می‌شود، محقق کنند.

 

وی با اشاره به برخی اقدامات که موجب وهن عزاداری‌ها می شود، خاطرنشان کرد: برخی حرکات، اشعار و آهنگ هایی که در عزاداری ها ارائه می‌شود، در شان وصف حضرت سید الشهدا (ع) نیست و این اقدامات موجب وهن عزاداری ها شده و برخی بدبینی ها را نسبت به عزاداری های حسینی ایجاد می‌کنند.


این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: همگی باید تلاش کنیم تا اقدامات موهن در عزاداری‌ها انجام نشود و تنها همت خود را برای معرفی امام حسین(ع) و مکتب حسینی صرف کنیم.

 

وی با دعوت از عزاداران به اقامه ی نماز ظهر عاشوار با اقتدا به سیدالشهدا(ع)، یادآور شد: همگی باید به جهانیان نشان دهیم امام حسین(ع) برای نماز و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است. از عزاداران حسینی انتظار داریم مواردی که نهادهای ذی ربط برای برگزاری عزاداری های حسینی اعلام کرده اند، را رعایت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.