مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، مدرسان، دانشجویان و تعدادی از مسئولان مراکز آموزش علمی-کاربردی  در مرکز علمی- کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و شهدای هشت سال دفاع مقدس، از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی برحق یاد کرد که به زعامت و رهبری حضرت امام(ره) شکل گرفت و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم ما به ارمغان آورد. 

فرزان قالیچی، افزود: با پشت سر گذاشتن دوران هشت دفاع مقدس و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دوران سازندگی، عمران و آبادانی کشورمان از سال ها پیش آغاز شده و تا توسعه تمام زیر ساخت های کشور با ایمان و علم مردم ما ادامه خواهد یافت. 

وی از دانشجویان خواست که با پیمودن پله های ترقی علم و دانش توام با تهذیب و تزکیه برای توسعه ایران اسلامی تمام همت و تلاش خود را بکار گیرند.

 قالیچی به علل توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: اخلاق، تلاش مداوم و همت و پشتکار، یکی از پایه های اساسی توسعه به شمار می آید و عمل  به قانون و مقررات، عشق به کار و تحمل سختی ها، میل به ارائه کارهای برتر و فوق العاده و مسئولیت پذیری  در توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته همواره مورد توجه بوده است. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان  با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان بیان کرد: این دانشگاه از دانشجویان خلاق و کار آفرین حمایت می کند و به دنبال تربیت نیروهای مولد وکارآفرین است که پس از دانش آموختگی وارد بازار کار شوند و رفاه عمومی در جامعه ما گسترش یابد.

قالیچی افزود: دانشگاه علمی-کاربردی آذربایجان شرقی از دانشجویان خلاق، نو آور و کار آفرین حمایت می کند و تسهیلات ویژه ای را برای ادامه تحصیل این دانشجویان فراهم کرده است.


گفتنی است، در حال حاضر 13 هزار دانشجو در 33 واحد علمی- کاربردی آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند و هم اکنون هزار و 700 نفر از دانش آموختگان دانشگاه های کشور که مدرک ارشد و دکترا دارند و دارای مهارت و تجربه تدریس هستند در این دانشگاه به عنوان مدرس و استاد به کار گرفته شده اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.