حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بناب اضافه کرد: همه این اظهارات دلیل حقانیت و پیروزی های نظام جمهوری اسلامی ایران را می رساند.
وی افزود: امام راحل (ره) فرمودند'هر زمان دیدید دشمنان نظام و استکبار جهانی از ما تعریف و تمجید می کنند باید نگران عملکرد خود باشیم ولی هر موقع آن ها از ما بدگویی کرده و به ما ناسزا گفتند آن موقع باید به رفتار و عملکرد خود امیدوار باشیم'.
امام جمعه بناب با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در برابر جبهه استکبار ایستاده است، گفت: جمهوری اسلامی امروز در اوج عزت به مسیر پیشرفت و توسعه خود ادامه می دهد و در قبال این همه پیروزی و موفقیت، رئیس جمهور آمریکا باید عصبانی باشد.
حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم به فلسفه قیام عاشورا اشاره و اظهار کرد: اگر حرمت خداوند و حرمت عاشورا را حفظ کنیم، خداوند نیز حرمت ما را نگه خواهد داشت؛ همان طوری که بنیان گذار جمهوری اسلامی فرمودند 'عاشورا را زنده نگه دارید تا هیچ آسیبی به کشور شما وارد نشود'.
وی اضافه کرد: از این رو امروز که ملل مختلف اسلامی در دست کفر گرفتار هستند، اگر تفکر عاشورا بر آن ها حاکم بود این قدر در آتش دشمنان نمی سوختند، چون آن ها از تفکر عاشورا و برکات آن بی بهره هستنند.
امام جمعه بناب با تأکید بر اینکه تا اربعین حسینی(ع) از قرائت زیارت عاشورا غفلت نشود، افزود: اهل شیعه باید شیعه واقعی باشد و باید تلاش کنیم امر به معروف و نهی از منکر که در جامعه مغفول مانده است، را احیاء کنیم.
حجت الاسلام باقری بنابی ضمن تشکر از تلاش های هیأت امنای مساجد، هیات های مذهبی به خاطر رعایت زمان برگزاری عزاداری و حفظ شأن حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: متأسفانه در برخی شهرها زمان عزاداری رعایت نمی شود و آسایش مردم را بر هم می زنند.
امام جمعه بناب در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اظهار امیدواری کرد: با تلاش فرهنگیان و والدین دانش آموزان شاهد سال تحصیلی پرخیر و برکت در کشور و منطقه باشیم.
حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از فداکاری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این روزها یادآور روزهای سرنوشت ساز برای کشورمان است و نباید این روزها را از یاد ببریم.
نمازگزاران بنابی همزمان با مردم سراسر کشور در پاسخ به سخنان توهین آمیز اخیر رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، راهپیمایی کردند و با شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، اظهارات خارج از عرف بین المللی رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.
شهرستان بناب با جمعیت 123 هزار نفر در فاصله 126 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
تنظیم کننده: نعمت مرادپور** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.