فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دشمن آرزوی اختلاف انداختن بین نیروهای مسلح را با خود به گور خواهد برد، گفت: نیروهای مسلح همیشه یار و یاور هم بوده و خواهند بود و همواره نیز بر اساس راهبردها و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل خواهند کرد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار غلام‌عسگر کریمیان در دیدار فرماندهان، نیروهای نظامی و انتظامی استان با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: وحدت و انسجام نیروهای مسلح، تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، امام(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری پیام این جلسه است.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مراسم رژه نیروهای مسلح و همچنین برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، بر عهده سپاه است، گفت: اصلی‌ترین راهبرد دشمن در وضعیت کنونی، ایجاد دو قطبی و چند قطبی در کشور بوده و در پی ایجاد اختلاف بین مردم، مردم و دولت، بین خود نیروهای دولتی و بین نیروهای مسلح و همچنین اقوام مختلف است.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «از هر گلویی که ندای اختلاف برآید، آن گلو خائن است»، تشریح کرد: در راستای گفتمان‌سازی این امر و در مقابله با هدف دشمن در جهت ایجاد دو قطبی و چند قطبی در جامعه اسلامی، باید که در کنار هم باشیم و برای اموراتی تلاش کنیم که به انسجام ملی ایران کمک کرده و جبهه انقلاب را تقویت کند؛ این موارد تکلیف و رسالتی بر دوش ماست.

 

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه جبهه استکبار در طول دوران پس از انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن شکست‌های بسیار مهیبی را از جبهه انقلاب خورده و همانند مار زخمی به خود پیچیده و به دنبال فرصت است، بیان کرد: ما نظامیان معتقدیم که می‌توان با تحت پوشش قرار دادن خطوط پدافندی، جلوی رخنه‌ی دشمن را گرفت و امروز اساسی‌ترین کار برای جلوگیری از رخنه دشمن در خطوط دفاعی، حفظ وحدت و انسجام است.

 

 وی با بیان اینکه نیروهای مسلح هر کشور در دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از آرمان‌ها، استقلال و عزت کشورشان نقش اساسی دارند، گفت: ما با توکل به خدا و تمسک به اهل بیت(ع)، ضمن حفظ، تقویت و آمادگی رزمی، توانستیم چنان وحدت و انسجانی را هم در سطوح عالی و هم در استان بین نیروهای مسلح ایجاد کنیم که دشمن از نفود و رخنه در صفوف ما نا امید شود و حاصل این وحدت، انسجام، تعامل و همکاری نیز امنیت بی‌نظیر حاکم در استان است.

 

سردار کریمیان با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی جزو پاک‌ترین استان‌های کشورمان است، خاطرنشان کرد: طبق ابتکار عمل، جلساتی را با نیروهای مسلح به صورت فصلی برگزار می‌کنیم و همه دوستان با اشتیاق در آن شرکت می‌کنند؛ این جلسات در راستای مشکلات و مسائل مشترک، منافع مشترک، هم‌افزایی و همکاری بیشتر بین نیروهای مسلح و درجهت تقویت نیروهای مسلح برای انجام بهینه ماموریت‌های محوله برگزار شده و اثرات خوبی نیز در پی داشته است.

 

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح همه متفق‌القول بوده و پا بر خواسته‌های شخصی و نفسانی گذارده و مصلحت و منافع انقلاب اسلامی را در اولویت قرار داده‌اند، افزود: مایه افتخار و مباهات است که ما زیر علم ولایت و تحت فرمان مقام معظم رهبری در نظامی خدمت می‌کنیم که هدف آن تشکیل تمدن اسلامی است؛ هر چند در این راستا با عدم موفقیت‌هایی نیز به دلایل مختلف مواجه شده‌ایم که امروز جریان شناسی و دشمن شناسی و ایجاد آمادگی‌های لازم در جبهه‌های دفاعی،نبرد امنیتی و همچنین نبرد نرم، لازم و ضروری است و برای این آمادگی‌ها همه توان خود را گذاشتیم.

 

وی ادامه داد: شبهه افکنان بدانند که سپاه و ارتش دست بر دست هم، مکمل یکدیگر هستند برای دفاع از زمین و دریا و هوا و مرزهای اعتقادی و همه می دانیم فرماندهانی که در سطوح عالی دسترسی به دکترین نامی ما دارند، می‌دانند که باید در کنار هم باشیم و هم‌افزایی کنیم تا این امنیت پایدار بماند.

 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه بسیج به عنوان بدنه‌ی فعال ملت است که در دوران دفاع مقدس نیز پا به میدان گذاشت و در نتیجه‌ی این مقاومت مردمی بود که ایران اسلامی توانست در مقابل دشمن ایستادگی کند، خاطرنشان کرد: این موضوع در حقیقت استفاده از دریای بی‌کران مردم در قالب گردان‌ها و یگان‌های متعدد است.

 

 وی با تاکید بر اینکه امروز در هر کجای ایران و جهان که نیاز باشد از آرمان‌های ناب انقلاب دفاع شود، بسیج در آنجا حضور دارد، تشریح کرد: بسیج با دکترینی تعریف شده در قالب نبرد نامتقارن و دفاع موزاییکی، قدم‌به‌قدم استان را در قالب گردان‌های امنیتی، دفاعی، فرهنگی و اجتماعی تحت پوشش قرار داده است.

 

وی در این خصوص اضافه کرد: بدون نقل و انتقالات نظامی، تسلیهاتی و تجهیزاتی، آمادگی درگیری همه جانبه با دشمن را در جای‌جای استان داریم و در هر کجا که دشمن هوس دارد، وارد شود تا با ضرب شست بسیجان در قدم اول به عنوان انجام عملیاتی تاخیری روبه‌رو شود، در وهله‌ی بعد نیز ضربه نهایی را نیروهای آفندی هم در سپاه و هم در ارتش به آنان وارد خواهند کرد.

 

سردار کریمیان با بیان اینکه ما هرگز برای دیگران نمی‌جنگیم، بلکه صرفا برای اسلام ناب محمدی نبرد می‌کنیم، متذکر شد: استراتژی ما جنگ‌طلبی نیست اما اگر کسی تعدی کند، وارد میدان شده و می‌جنگیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.