حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی آل‌ هاشم روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و مدافعان حرم آل الله را در امتداد خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس توصیف و اظهار کرد: باید توجه داشت که امروز هر حرکتی که باعث تضعیف نظام شود، خیانت به خون شهداست و وحدت و همدلی است که می ‌تواند مانع از پایمال شدن این خون‌های پاک باشد.
وی افزود: رمز پیروزی ما وحدت و اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری است که اگر بخواهیم این دو ویژگی را رعایت کنیم، دشمنان نظام جمهوری اسلامی هیچ توطئه‌ ای را نمی ‌توانند علیه ملت ما به سر انجام برسانند.
آل‌ هاشم با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: عده ای بر این باورند که وقتی صحبت از امر به معروف می‌ شود، تنها موضوع نماز و حجاب است اما عمل به آنها جزو وظایف هر مسلمانی است و چه بسا امروز تقویت مدافعین حرم نیز جزو این فریضه الهی است.
وی ادامه داد: تکیه نکردن به ابرقدرت‌ها و ستمگران، انهدام مراکز توطئه، آمادگی در عالی ‌ترین حد، برائت از مشرکین، جلوگیری از منکرات و هدایت به راه راست و آگاهی از توطئه‌های دشمن همه از اصول امربه‌ معروف و نهی از منکر است و حتی در امور سیاسی نیز باید امر به ‌معروف و نهی از منکر صورت بگیرد.
آل هاشم به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی اشاره کرد و گفت: امروز این اقتدار به ‌واسطه رهبری هوشمندانه و فرماندهی مقتدر و مدیریت و بینش بالای مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: در موضوع فناوری های دفاعی در حوزه هوا و فضا که توسط شهید تهرانی مقدم‌ها به انجام رسید، مدیریت اصلی آن توسط رهبری بوده و است.
امام جمعه تبریز دوران هشت سال دفاع مقدس را در استمرار حادثه کربلا خواند و افزود: شاید عده‌ای برگزاری همایش ها و برنامه های ویژه برای شهدا را بد بدانند، اما بیان و تشریح این ایثارگری ها قابل تکرار است و اگر تکرار نشود، فراموش خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این دیدار با بیان اینکه تجدید میثاق نیروهای نظامی و انتظامی استان با مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان یکی از اصلی‌ترین اهداف این دیدار است، گفت: اصلی‌ترین راهبرد دشمن در وضعیت کنونی ایجاد دوقطبی و چندقطبی و تشدید اختلافات بین مردم و دولت، مردم و مردم، دولت با دولت و نیروهای مسلح است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان افزود: مقام معظم رهبری با احساس این مسئله فرمودند: امروز از هر گلویی که ندای اختلاف از آن بیرون آید، آن گلو خائن است.
وی اظهار کرد: جبهه استکبار در طول دوران پس از انقلاب اسلامی شکست‌های بزرگی خورده است و همانند مار زخمی به خود می‌ پیچد و دنبال فرصتی است تا با اختلافات بتواند به جمهوری اسلامی رخنه کند که در این میان وظیفه اصلی ما حفظ انسجام و وحدت در کشور است.
کریمیان با بیان اینکه آذربایجان ‌شرقی جزو امن ترین و پاک ‌ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: همه امرای ما در پدافند ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هم عقیده هستند که خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی را در اولویت قرار دهند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.