به گزارش ایرنا، صبح امروز سه شنبه با اطلاع از حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در منزل یکی از مادران شهدای جاوید الاثر در منزل این مادر حاضر شده و پای سخنان مادری نشستم که 35 سال است که داغ فرزند بر دل دارد.
قبل از مهمانان اصلی به منزل این مادر شهید والامقام رسیدم، خانه ای کوچک در یکی از محلات پایین شهر تبریز، کوچه شیب تندی دارد، پرسان پرسان از همسایه هایی که در کوچه ایستاده اند به منزل مادر شهید رسیدم.
شماره پلاکی که به من داده شده با پلاک منزل متفاوت بود به همین دلیل در را زده و سوال کردم منزل شهیدی که قرار است امروز میزبان مهمانانی از استانداری باشد، اینجاست ؟ پاسخ مثبت بود.
وارد خانه شدم؛ پیرزنی در بستر نشسته که یارای بلند شدن ندارد، با لبخندی بر لب از من دعوت کرد که وارد اتاق شوم، پس از احوال پرسی و معرفی خود از این مادر عزیز خواستم که از فرزند شهیدش برایم بگوید .
مادر این شهید گفت: جمالم پسری مهربان و محجوب بود، وقتی که 15 سال داشت در مراسم عروسی خواهرش دختر یکی از اقوام را دید و به او دلبسته شد و از ما خواست که برایش به خواستگاری برویم.
صغری ریحان زاده ادامه داد: پسرم تا قبل از سربازی در کار بافت قالی بود و حاصل ازدواجش با رقیه دو فرزند دختر بود تا اینکه به سن سربازی رسید و راهی خدمت به سرزمینش شد.
این مادر شهید گفت: خدا را شاکرم که پسرم در راه دین و اسلام جان خود را از دست داد ولی من هم یک مادر هستم چون تا به امروز هیچ اثری از جنازه او نرسیده و به همین دلیل گاه با خود می اندیشم نکند جمال من در دست نااهلان اسیر است.
وی با آهی که از دل کشید، گفت: خداوند هیچ مادری را چشم انتظار فرزند نگذارد، انتظار سخت است هنوز وقتی یکی در خانه را محکم می کوبد دلم می لرزد و می گویم از جمالم خبری رسیده است.
در این لحظه زنگ در به صدا در می آید و مهمانان این مادر شهید جاوید الاثر از راه می رسند.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این دیدار صمیمی که با همراهی تعدادی از مدیران استان صورت گرفت، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را سرمایه‌های بزرگ نظام خواند و گفت: خدمت به این عزیزان وظیفه مسوولان است.
سعید شبستری با تاکید بر این که باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم، گفت: بهترین شیوه زنده نگه داشتن یاد شهدا، ادامه راه آنان و تاسی به فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی پس از شنیدن حرف های این مادر شهید جاویدالاثر از مشاور مدیرکل بنیاد شهید خواست کرد که به خواسته های این مادر عزیز رسیدگی و در اسرع وقت مشکلاتش رفع شود.
در این دیدار مدیرکل امور بانوان استانداری اذربایجان شرقی نیز گفت: پدران و مادران شهدا اولین کسانی هستند که مشمول شفاعت این انسان‌های بزرگ می‌شوند.
پروین اشراقی افزود: مسوولان برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم به دعای خیر پدران و مادران شهدا احتیاج دارند.
مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اذربایجان شرقی نیز در حاشیه این دیدار به ایرنا گفت: 9 هزار و 796 شهید از این استان در هشت سال دفاع مقدس جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.
مجید حلاج افزود: در زمان حاضر 2 هزار و 479 مادر شهید و یک هزار و 930 پدر شهید در استان در قید حیات هستند که رسیدگی به امور این عزیزان از جمله وظایف این اداره کل است.
بر اساس این گزارش شهید جاویدالاثر 'جمال پری زاده ' در آبان ماه 1361 در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نایل آمده و پیکر مطهر این شهید جاویدالاثر هنوز به وطن بازنگشته است.
گزارش و عکس از مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.