به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی رحیمی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی مسئولان تشکل ها و هیات های مذهبی و هیات های حسینی این شهرستان اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه های اسلام، آماده پذیرایی از هیات های عزاداری و برپایی علم امام حسین (ع) هستند.
وی افزود: باید سعی کنیم در عزاداری ها به دنبال پاداش اخروی باشیم در غیر این صورت دچار خسران خواهیم شد.
رحیمی گفت: افزایش معرفت دینی در بین مردم و جذب آنها برای استفاده از پاداش حضور در عزاداری ها از وظایف هیات های مذهبی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود نیز گفت: شور حسینی بدون شعور حسینی ارزشی ندارد و هیات های عزاداری توجه کنند تا عزاداری هایشان با مسائل خرافی آمیخته نشود.
حجت الاسلام یعقوب اباذری تاکید کرد: هیات های بدون مجوز حق فعالیت ندارند و نیاز است همه آنها در سامانه سازمان ثبت شوند.
فرمانده انتظامی هشترود نیز در این کارگاه آموزشی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: امروز تبلیغات منفی گسترده ای علیه شیعیان در دنیا به خصوص در فضای مجازی راه اندازی شده است.
سرهنگ محمدتقی سلطانی اظهار کرد: سوء استفاده دشمنان شیعه از بحث قمه زنی باعث شیعه هراسی در دنیا شده و باید در این زمینه دقت کنیم.
وی افزود: اگر عزاداری های ما به لحاظ صدا، ایجاد ترافیک در خیابان و بی وقت بودن باعث آزار و اذیت مردم شود مورد رضایت الهی هم نخواهد بود.
فرمانده انتظامی هشترود اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ساعت پایان عزاداری های خیابانی ساعت 23 و 30 دقیقه شب خواهد بود و لازم است هیات ها راس این ساعت برنامه های خیابانی خود را تعطیل کنند.
سلطانی تاکید کرد: افتخار نیروی انتظامی این است که خادم خادمین اباعبدالله الحسین(ع) است و سعی خواهیم کرد مراسم های عزاداری به بهترین نحو و در امنیت کامل برگزار شود اما هیات ها هم نظم در مراسم ها را باید رعایت کنند.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**تنظیم:عیسی عطاپور** انتشار: رستگار
7486/3077/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.