به گزارش ایرنا، بیت الله عبدالهی شامگاه سه شنبه در جمع اهالی روستای دوپیق شهرستان اهر با بیان اینکه باغداران منطقه نمی توانند محصولات کشاورزی خود را به قیمت واقعی به فروش برسانند، افزود: امسال شرایطی به وجود آمده که کشاورزان، گندم کمتری نسبت به سال های گذشته برداشت کرده اند و این کاهش در معیشت آنان تاثیر خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان در شرایط کنونی بیش از پیش نیازمند حمایت هستند، یادآوری کرد: دولت باید در شرایط فعلی از این قشر زحمتکش در این زمان حمایت ویژه ای کند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خشکسالی بر سر مزارع و باغات شهرستان های اهر و هریس سایه افکنده و کم آبی حاصل چندین ساله روستائیان و کشاورزان را تهدید می‌کند.
عبدالهی با اشاره به اینکه خشکسالی منابع آبی، باغات و اراضی کشاورزی منطقه را تهدید می کند، ادامه داد: امسال کشاورزان در برخی مناطق تنها یک سوم گندم را توانسته اند تولید و برداشت کنند.
وی با اشاره به اینکه امسال کیفیت گندم نسبت به سال های گذشته کمتر است، گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی وضعیت آبی شهرستان اهر حال و روز خوبی ندارد و هریس نیز کم آب ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر صرفه جویی مصرف آب شرب و کشاورزی تاکید کرد و بر پیگیری مشکلات اهالی روستا قول مساعد داد.
عبدالهی با بیان اینکه باغداران اهری و هریسی ماه ها برای تولید میوه زحمت می کشند ولی از آن ها حمایتی نمی‌شود، افزود: قیمت سیب تولیدی باغداران این شهرستان ها بسیار کمتر از زحمتی است که آن ها بر سر تولید کشیده اند.
وی یادآوری کرد: کم توجهی و رسیدگی نکردن به مشکلات و اشتغال زایی در روستاهای منطقه موجب شده تا روستائیان به شهرها مهاجرت کنند و یکی از دلایل مهاجرت ساکن روستاها عدم درآمدزایی است.
خبرنگار: رضا بالاگر ** انتشار دهنده:رستگار
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.