به گزارش ایرنا، ماموستا ملامحمد محمدی روز سه شنبه در همایش بین المللی ' غدیر از دیدگاه اهل سنت ' در تالار وحدت دانشگاه تبریز، افزود: اهل سنت تحت هیچ شرایطی نمی خواهد دیوار بلندی بین شیعه و سنی ایجاد شود، زیرا که این هدف از اهداف پلید و شوم دشمنان اسلام و استکبار جهانی است تا شیعه و سنی را از یکدیگر جدا کنند.
وی با اشاره به حمایت های نظام سلطه از گروهک های تروریسی مثل داعش، اظهار کرد: داعشی ها نه مسلمان هستند و نه سنی چون مساله دین برای آنها هیچ اهمیت و مفهوی ندارد.
ماموستا محمدی با بیان اینکه شیعه و سنی در اعتقادات دینی خود هیچ اختلافی باهم ندارند، یادآور شد: اوج این همبستگی و اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن در دوران دفاع مقدس در ایران اسلامی مشاهده شد که طی آن همه افراد جامعه فارغ از هر قوم و قبیله ای برای دفاع از خاک میهن در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند.
وی گفت: در طول تاریخ نیز شعرا، عرفا، بزرگان و صاحب نظران اهل سنت آثار بسیار متنوع و مختلفی پیرامون ارزش و اهمیت اهل بیت (ع) و دفاع از فرزندان رسول الله (ص) داشته اند که ما به آنها افتخار می کنیم.
ماموستا محمدی، ذکر اهل بیت در قرآن مجید و سایر روایات و احادیث را نشان دهنده منزلت و جایگاه آنها در اسلام دانست و یادآور شد: اشعار زیبا و پرنغز حضرت علی (ع) به حضرت فاطمه (س) درباره اهمیت رسیدگی به فقرا و مردم مسکین همواره ورد زبان سنیان است.
وی، قرآن و اهل بیت را دو توصیه مهم پیامبر اسلام (ص) به مسلمان بر اساس آموزه های دینی اهل سنت دانست و افزود: در همین زمینه احمدبن حنبل و امام شافعی در ستایش و منغبت اهل بیت رسول خدا سخنان بی شماری دارند.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به اینکه جهان امروز به تدریج رو به معارف و معنویت می آورد، گفت: با وجود اینکه جهان غرب قرن ها تبلیغ بی دینی و مسایل ضد دین را تبلیغ کرد اما این تلاش ها مانع از گسترش اسلام در اروپا و غرب نشد.
سعید شبستری خیابانی افزود: بر همین اساس غربی ها و در راس آنها آمریکا طرح ها و توطئه های گوناگونی برای ایجاد مانع بر سر راه ترویج اسلام اجرایی کردند که حمایت از گروهک های تروریستی القاعده، داعش و النصره از آن جمله است تا چهره اسلام راستین را در میان افکار عمومی جهانیان خدشه دار سازند.
وی اظهار کرد: آنچه امروز توسط داعش به نام اسلام رفتار می شود و با خشن ترین اعمال ضدانسانی مردم بی گناه را از زیر تیغ می گذرانند، به هیچ عنوان سنخیتی با اسلام ناب محمدی (ص) ندارد.
شبستری خیابانی، ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان را از دیگر ترفندهای نظام سلطه برای جلوگیری از گسترش و نفوذ اسلام در اقصی نقاط جهان عنوان کرد و گفت: در این میان جمهوری اسلامی ایران نمایشگر اسلام رحمانی، اسلام حامی وخدت و مودت بین فرق و مذاهب مختلف است که در آن شیعیان در کنار هم وطنان سنی خود بدون کوچکترین مشکلی زندگی می کنند.
وی ، وحدت را نیاز اصلی و فوری جهان اسلام دانست و یادآور شد: بدون تردید شیعه و سنی در کنار هم می توانند کارهای بزرگ انجام داده و مانع تفرق و گسست بین خود شوند.
به گزارش ایرنا، همایش سه روزه غدیر از دیدگاه اهل سنت با حضور 60 تبعه غیرایرانی، استادان حوزه و دانشگاه سراسر کشور توسط جامعه المصطفی العالمیه در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.
جامعة المصطفی العالمیة نهادی علمی و بین المللی با هویت حوزه ای است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی با رویکرد آموزشی، پژوهشی و تربیتی در 113 کشور جهان و 20 شهر ایران فعالیت دارد.
هم اکنون در این نهاد علمی بین المللی بیش از 50 هزار دانش پژوه مرد و زن از 122 ملیت مختلف جهان تحت تعلیم و تربیت هستند و تاکنون بیش از 25000 نفر از آنان دانش آموخته شده اند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.