به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدعلی نصرتی در گردهمایی هنرمندان و پیشکسوتان شمالغرب کشور با هدف پیشگیری از اعتیاد با اشاره به اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور، گفت: علاوه بر نیاز به حضور تمام مردم در صحنه، باید ظرفیت های گروه های هنری نیز بیشتر مدنظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد مشکل فردی نیست و در صورت افزایش میزان اعتیاد همه آسیب می بینیم، ایجاد اشتغال برای افراد رها شده از بند اعتیاد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وجود شغل به این افراد، هویت اجتماعی و خانوادگی، اعتماد به نفس و امید می دهد.
وی با اشاره به پیشگامی منطقه آزاد ارس در مبارزه فرهنگی با اعتیاد، اظهارکرد: تغییرات و تحولات امروز ارس مایه خوشحالی است و این توسعه در سایه امنیت، وحدت و همدلی اتفاق افتاده است.
نصرتی با اشاره به فضای سایبری و خطرات آن، ادامه داد: نبرد این روزهای دشمن بیشتر در جبهه فرهنگی اتفاق می افتد و باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده جوانان از موارد انرژی زا در باشگاه های بدنسازی، استفاده از مواد افزایش دهنده قدرت جنسی، استفاده بی رویه از لوازم آرایشی که اغلب به صورت ماسک روانه بازار می شود و استفاده از داروهای لاغری، قلیان و سیگار می تواند مقدمه ورود به اعتیاد باشد.
مدیر امور اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ارس هم گفت: این سازمان در کنار فعالیت های اقتصادی از مسایل فرهنگی غافل نشده و اقداماتی در حوزه های جریان سازی و آگاه سازی موضوع سلامت در منطقه، توانمندسازی جامعه محلی، انجام پژوهش های میدانی، توسعه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی در سال های اخیر انجام داده است.
محمد صادق نافذی تهیه و توزیع 3000 جلد کتاب، توزیع 200 سی دی آموزشی، مشارکت در ساخت 5 فیلم که 3 فیلم در حوزه آسیب های اجتماعی است و 1650 ساعت دوره و کارگاه توانمندسازی جوامع محلی را از جمله برنامه مهم سازمان منطقه آزاد ارس در این حوزه عنوان کرد.
در این گردهمایی که به همت سازمان منطقه آزاد ارس و با حضور هنرمندان و پیشکسوتان استان برگزار شد، با اکران فیلم 'بیگانه در خانه1' و 'زیرپل' به تهیه کنندگی و کارگردانی محراب نوروزی از این هنرمند تجلیل شد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.