به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، شاپور اصلانی خاطرنشان کرد: گمرک رازی از چندین سال قبل در زمینه حمل و نقل ریلی در روزهای تعطیل غیرفعال بود یت نداشت و صاحبان کالا از اینکه واگن های ورودی در روز پنجشنبه هر هفته به علت تعطیلی گمرک رازی متوفق می شدند ناراضی بودند.
وی اظهارکرد: این توقف اجباری مستلزم پرداخت حق توقف از سوی صاحبان کالا به راه آهن از یک سو و پرداخت 1.5 برابر مبلغ فوق از جانب راه آهن ایران به عنوان ردوانس (حق استفاده) واگن های خارجی به صورت ارز به کشور بیگانه بود.
اصلانی با اشاره به مذاکره گروه بازرگانی اداره کل راه آهن آذربایجان با نماینده بیمه دی در ایستگاه رازی در خصوص ارایه خدمات بن گذاری در روزهای تعطیل به صاحبان کالا و ترغیب صاحبان کالا در جهت حضور در روزهای تعطیل در ایستگاه، ادامه داد: پس از پیگیری و تشکیل جلسه مدیریتی با ناظر گمرک آذربایجان غربی، آرزوی چندین ساله صاحبان کالا به واقعیت پیوست.
وی اعلام کرد: روز جمعه 10 شهریور 1396 همزمان به یمن عید سعید قربان تشریفات گمرکی 130 واگن شامل 4 واگن دو محوره و 126 واگن چهارمحوره انجام و از پرداخت مبلغی درحدود 56 میلیون ریال از بابت حق توقف پرداختی از جانب صاحبان کالا و مبلغی در حدود 7 میلیارد و 630 میلیون ریال ( معادل ریالی یورو ) از بابت حق استفاده واگن های خارجی صرفه جویی شد.
گمرک رازی خوی در بخش قطور واقع درشهرستان خوی در فاصله 75 کیلومتری شهر خوی و 5 کیلومتری شهر قطور و در مرز ایران با ترکیه قرار دارد.
راه آهن آذربایجان دارای 467 کیلومتر خطوط اصلی در سه محور تبریز- جلفا، تبریز- رازی ، تبریز- مراغه است که 365 کیلومتر آن در استان آذربایجان شرقی و 102 کیلومتر آن در استان آذربایجان غربی است.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.