دبیر شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: پیگیر دلایل  تلف شدن ماهی‌ها در سد خداآفرین هستیم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، داود قاسم زاده با اشاره به تلف شدن ماهی‌ها در پایین دست سد خداآفرین نرسیده به پل تاریخی خداآفرین گفت: مسئولان مربوطه در اداره محیط زیست خداآفرین و دامپزشکی استان به محض اطلاع از این موضوع در محل حادثه حاضر شده و اقدام به نمونه برداری اولیه کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیران استانی از اداره کل حفاظت محیط زیست، مسئولان قضایی و دیگر ادارات مربوطه در محل حضور دارند و بررسی‌ها در حال انجام است.

 

وی از تلف شدن سه هزار قطعه ماهی خبر داد و افزود: تا اعلام نتایج آزمایش‌ها نمی‌توان در خصوص دلایل آن اظهار نظر قطعی کرد و از این رو موارد اشاره شده در فضای مجازی مبنی بر ورود فاضلاب صنعتی، نیازمند بررسی بیشتر است و از سویی کارشناسان امر در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

 

قاسم زاده با تاکید بر اهتمام ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست در مورد این اتفاق گفت: بدون شک بعد از جمع‌بندی و بررسی نمونه‌ها، دلایل این اتفاق مشخص شده و به اطلاع عموم می‌رسانیم.

 

صبح امروز خبری در فضای مجازی در خصوص تلف شدن ماهی‌های ارس در فضای مجازی مطرح شد که در اخبار ادعا شده که پساب صنعتی  ارمنستان عامل تلف شدن این ماهی‌ها است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.