معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمامی مدیران استان موظف به پیگیری اعتبارات ملی «تبریز 2018» از دستگاه‌های متبوع خود هستند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد صادق پورمهدی در جلسه هماهنگی تبریز 2018 با تاکید بر اهمیت تصمیمات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در حرکت به سمت آغاز برنامه‌های مربوط به این رویداد عظیم فرهنگی - تاریخی، گفت: باید از توان مردم در اجرای تمامی برنامه‌های مربوط به تبریز 2018 بیش از پیش استفاده کنیم. 
وی از عدم اطلاع رسانی مناسب اقدامات انجام شده در مورد تبریز 2018 به عنوان یک خلاء تاسف بار نام برد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح و اصولی به رسانه‌ها، بسیاری از مردم احساس می‌کنند که کار خاصی در ارتباط با تبریز 2018 انجام نشده است. 
 وی خطاب به آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دستور داد که در اسرع وقت یک سخنگو برای دبیرخانه تبریز 2018 در استان انتخاب کرده و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت هفتگی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد که آبدار نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که «خودم هرهفته گزارش اقدامات را به رسانه ها اعلام می‌کنم.» 
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه باید فضای رسانه‌ای استان و کشور برای تبلیغ رویداد تبریز 2018 آماده شود، تصریح کرد: پیگیر اعتبارات ملی تبریز 2018 از دستگاه‌های مرکزی هستیم، ولی انتظار داریم که تمامی مدیران مربوطه، از دستگاه‌های مرکزی خود پیگیر تخصیص اعتبارات ملی باشند و به هیچ عنوان نباید تغییر و تحولات در برخی دستگاه‌ها همچون شهرداری تبریز، باعث ایجاد سستی در روند امور شود. 
 پورمهدی ادامه داد: تبریز 2018 فرصتی بسیار بی نظیر برای استان و کشور است و باید دست به دست هم داده و نهایت تلاش خود را برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی- تاریخی کلانشهر تبریز به گردشگران داخلی و خارجی و همچنین ایجاد ثروت و توسعه اقتصادی برای استان به کار گیریم. 
وی با بیان اینکه بهانه‌هایی همچون محدودیت در اعتبارات دولتی برای سستی در اجرای برنامه‌های تبریز 2018 پذیرفتنی نیست، گفت: اگر اعتبار نیست پس چرا در سفر یک مقام ملی و یا استانی به برخی شهرستان ها، صدها بنر در نقاط مختلف مسیر نصب می شود؟ اگر پول نیست پس هزینه چاپ این بنرها ازک جا تامین می‌شود؟ 
وی با تاکید بر لزوم ورود جدی بخش خصوصی در رویداد تبریز 2018 اظهار کرد: باید این تفکر در جامعه به وجود بیاید که بخش خصوصی، اجرا کننده برنامه‌های تبریز 2018 و دستگاه های دولتی، تسهیل‌گر هستند. برخی از فعالان بخش خصوصی نیز انتظار دارند که برای انجام طرح‌های پیشنهادی آن‌ها، میلیون‌ها و میلیاردها تومان اعتبار دهیم که چنین نیست و هر کسی مایل باشد باید با سرمایه‌گذاری خود در این زمینه فعالیت کند. 
 پورمهدی با اشاره به دیدار خود با جواد خیابانی، اظهار کرد: به آقای خیابانی گفتم که ما به شما مجوز می‌دهیم نه پول. به هر آن شخصی که همچون آقای خیابانی، برنامه هایی را برای هرچه بهتر باشکوه شدن برنامه‌های تبریز 2018 داشته و از صلاحیت لازم نیز برخوردار باشد، مجوز اجرایی کردن طرح‌های خود را خواهیم داد. 
وی همچنین از جام جهانی روسیه به عنوان فرصتی بسیار خوب برای تبلیغ تبریز 2018 یاد کرد و ادامه داد: بهتر است در این زمینه از چندین ورزشکار مسلمان که چهره‌ای مشهور و بین المللی دارند برای حضور در تبریز، دعوت کنیم. 
وی همچنین از شهرداری و شورای شهر تبریز خواست که نسبت به اتمام و ساماندهی پروژه‌های مطرح تبریز همچون ارگ، سالن همایش‌های بین المللی و ... اهتمام جدی داشته باشند. 
لزوم معرفی هرچه بیشتر قهرمانان دفاع مقدس، شهدا، تاریخ و فرهنگ و آثار تاریخی تبریز به گردشگران در تبریز 2018 از دیگر تاکیدات پورمهدی در این جلسه بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.