به گزارش ایرنا، فرزان قالیچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر 33 مرکز فعال با 12 هزار نفر دانشجو و حدود یک هزار و 700 مدرس در استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: آموزش عالی در کشور در عرض سه سال گذشته رشد شایانی کرده به طوری که در کنار رشد کمی به رشد کیفی نیز توجه شده است.
قالیچی اظهار کرد: در دولت های نهم و دهم شاهد رشد کمی و روز افزون مراکز آموزش عالی بدون توجه به زیرساخت ها و منابع انسانی بودیم .
وی اضافه کرد: توجه به آموزش عالی و فراگیر کردن آن خوب است ولی باید همه ملزومات آن فراهم شود زیرا که داشتن انسان با دانش ولی بدون مهارت کار خطرش بسیار بیشتر از داشتن انسانی بی سواد است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی گفت: تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی یکی از تصمیمات درست در کشور بود که به عنوان دانشگاه نسل سوم به مجموعه دانشگاه های کشور پا نهاد و به دنبال مهارت آموزی است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 42 درصد داندگان مدارک دانشگاهی فاقد شغل هستند، افزود: دانش آموختگان این مرکز دارای مهارت های لازم برای کسب یک شغل هستند و 80 درصد آنان شاغل هستند.
قالیچی تاکید کرد: ضروری است با فرهنگ سازی دیدگاه خانواده ها را نسبت به انتخاب رشته فرزندان به سمت انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی جهت شغل آفرینی تغییر داد.
وی با اشاره به اینکه کیفیت یکی از موضوعات مهم مدیریت این دانشگاه است، ادامه داد: از مهرماه سال جاری تا مهرماه سال 1397 پایش مدرسان در این راستا انجام خواهد گرفت .
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.