مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز آوار بردای 224 واحد مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله زده‌ی روستای ایوق خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حافظ بابا پوردر گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: بامداد روز دوشنبه 6 شهریور ساعت ۳:۴۵، زمین لرزه ۴.۹ ریشتری در عمق شش کیلومتر زمین، روستای ایوق را در دو کیلومتری شهر شربیان از توابع بخش مهربان شهرستان سراب به لرزه در آورد که تاکنون این زمین لرزه 17 پس لرزه نیز داشته است.
 
حافظ باباپور افزود: اکیپ بنیاد مسکن درکنار سایر ادارت بلافاصله به منطقه اعزام شده و ماشین آلات سنگین استان، عملیات آوار برداری روستای ایوق را که مرکز زلزله دراین روستا بود، شروع کردند.
 
وی اظهارکرد: بنیاد مسکن متولی مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی بعد از حادثه سوانح طبیعی از جمله سیل و زلزله است که طبق براورد کارشناسان، تاکنون در خود روستای ایوق نزدیک به 224 واحد از 60 الی 100 درصد تخریب شده‌اند که بعد از اتمام آوار برداری تسهیلات لازم دراختیار روستائیان قرار گرفته و عملیات احداث واحدهای نوسازشروع خواهد شد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآورشد: واحدهای تخریبی نیز درخود شهر شربیان و دوزدوزان مشاهده شده وهم‌چنین طبق اعلام کارشناسان فنی در چهار روستای که دولان وده دولان وبیرینج آباد و اسماعیل آباد از توابع بخش مهربان، واحدهای تخریبی نیز داریم که بعد از برآورد اولیه کارشناسی همه واحدهای تخریب شده و کم دوام را دوباره مقاوم سازی می‌شود.
 
باباپورخاطر نشان کرد: بنیاد برای شروع کار نقشه رایگان دراختیار متقاضیان و روستائیان قرارداده و درواقع به دلیل آغاز فصل سرما از منابع خود بنیاد مسکن کار را شروع کرده و تسهیلات به مبلغ 20 میلیون تومان قرض‌الحسنه آماده پرداخت است و روستائیان می‌توانند سریع تشکیل پرونده دهند.
 
وی تصریح کرد: در تمام روستاهای استان این تسهیلات از 12 سال قبل پرداخت شده و در استان هرساله نزدیک به 12 هزار واحد مسکونی کم دوام مقاوم سازی می‌شود و امیدواریم که این زلزله تجربه‌ای برای سایر روستاها شود تا خانه‌های روستایی را  بهسازی کنند.
 
شهر شربیان در بخش مهربان شهرستان سراب و در حدود 100کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.