به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم روز دوشنبه در همایش ائمه جمعه شمال‌غرب کشور با موضوع تحکیم خانواده با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که خداوند متعال در قرآن نیز به آن بسیار بها داده، موضوع خانواده است، افزود: خانواده مهم‌ترین سرپناه هر فرد در جامعه است و اگر خانواده سالم، متعالی و استوار باشد می‌توان به داشتن جامعه‌ای سالم، متعالی و استوار نیز امیدوار بود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای ارزشمندی که باید انجام بگیرد، موضوع خانواده و اهمیت دادن به آن است، خاطر نشان کرد: خانواده رکن طبیعی، اساس اشتغال و واحد بنیادی جامعه اسلامی بوده و در حفظ و گسترش قدرت ملی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.
امام جمعه تبریز گفت: بین قدرت ملی و خانواده رابطه بسیار عمیقی وجود دارد، سستی و تباهی خانواده انحطاط ملت را به دنبال می‌آورد.
حجت الاسلام آل‌هاشم افزود: وقتی می‌خواهیم یک خانواده موفق را تجزیه و تحلیل کنیم می‌توان به شاخص‌های قرآنی خانواده موفق مراجعه کرد، از سوی دیگر الگوهای عملی در اختیار داریم که یکی از بارزترین الگوها خانواده مولای متقیان علی (ع) است که در خامواده اسلامی محلی برای بندگی خداوند است.
وی اظهار کرد: سیره خانوادگی ائمه نمونه کامل یک خانواده موفق و مطلوب اسلامی است که در این خانواده روابط عاطفی بسیار عمیقی وجود دارد، امامان معصوم (ع) برای همسران خود شخصیت بسیار والا و بالایی قائل بودند.
امام جمعه تبریز گفت: براساس گفته‌ ابوعلی سینا، خانواده براساس چهار رکن موفق می‌شود که آرامش، سکون،عشق،رحمت و اخلاق است، از این رو خانواده‌هایی که سنگ زیربنای خود را براساس این چهار رکن قرار می‌دهند، در همه امور موفق محسوب هستند.
وی افزود: خانواده‌ای که از عواطف، اخلاق و دیانت اشباع باشد زمینه ‌رشد معنوی اعضای خانواده را فراهم می کند و بستری برای ورود پاکی بین اعضای خانواده و جامعه به وجود می آورد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.