به گزارش خبرنگارایرنا، مهمترین این طرحها بهره بردرای از 7 مزرعه پرورش ماهیان سردابی در امتداد رودخانه مرزی ارس بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: برای اجرای این طرح با ظرفیت تولید سالانه 140 تن ماهی قزل آلا، مبلغ21 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و سایر منابع هزینه شده است.
رضا عباسی افزود: هم اکنون در این شهرستان تعداد 11 واحد مزرعه پرورش ماهی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال فعال هستند که تا پایان سال به 25 واحد افزایش خواهند یافت.
وی میزان اشتغال زایی این واحدهای پرورش پرورش ماهی را بیش از 35 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم عنوان کرد.
امروز همچنین طرح های عمرانی دیگری شامل تامین آب شرب روستای طالب گلی، تعویض شبکه فرسوده آب شرب روستای صنعتی ارسی، واگذاری 5 باب واحد مسکونی معلولین، راه اندازی کارگاه تولیدی فرش دستباف با قابلیت اشتغالزایی 25 نفر و اجرای طرح های بهسازی و عمرانی در سطح روستاهای بخش مرکزی در مجموع با 20 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
طرح تامین آب شرب روستای 25 خانواری طالب گلی با اعتبار یک میلیارد ریال دیگر طرحی بود که امروز با حضور فرماندار افتتاح شد.
این روستا که به دلیل نبود امکانات خالی از سکنه شده بود در دولت تدبیر و امید به واسطه انتقال امکانات برق، آب، راه ارتباطی و تلفن شاهد مهاجرت معکوس روستاییان است.
در چهارمین روز هفته دولت همچنین با حضور فرماندار جلفا تعداد 5 واحد مسکن مددجویی معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان با سه میلیارد ریال به صاحبان تحویل شد.
در مراسم افتتاح این طرح ها، فرماندار جلفا از اجرای چندین طرح خدماتی – عمرانی در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری ها شامل جدول گذاری معابر، مسیرگشایی، زیرسازی و آسفالت در طول سال جاری خبر داد.
محمودی همچنین از طرح پرورش شترمرغ در دشت گردیان بازدید کرد.
شهرستان جلفا با 60 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: هوشمند** انتشار: انصاری
7222/3071/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.