به گزارش ایرنا، امروز 100 طرح خدماتی، رفاهی و عمرانی در حوزه بهزیستی آذربایجان شرقی با اعتباری افزون بر 70 میلیارد ریال افتتاح شد.
این طرح ها در بخش های مختلف اجتماعی، توان بخشی، پیشگیری، مشاوره ای و مسکن مددجویان اداره کل بهزیستی استان در بخش ها و شهرهای مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
افتتاح و راه اندازی چهار طرح در شهر تبریز شامل موسسه نواندیش تکاملی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمات رسانی به گروه های مختلف سنی با اولویت کودکان، مرکز نگهداری کودکان دختر شش تا 12 سال بی سرپرست و بدسرپرست، مرکز خدمات مشاوره ای روان شناسی و مرکز روزانه آموزشی توان بخشی اختلالات اوتیسم، با مشارکت بخش خصوصی از جمله این طرح ها بود که راه اندازی شد.
امروز همچنین سه طرح تولیدی و کشاورزی با چهار میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار در شهرستان عجب شیر به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل کارگاه تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی، آبیاری تحت فشار در روستای نانساء به وسعت 13 هکتار و افتتاح جاده بین مزارع در روستاهای چنار، چهاربرود و آلمالو به طول هشت کیلومتر است.
طرح های خدماتی عمرانی بهزیستی هشترود شامل نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و واحدهای مسکونی ویژه معلولان نیز امروز بهره برداری شد.
این مرکز در زمینه های فردی، خانوادگی، تحصیلی، اختلالات روانشناختی، مشاوره های تحصیلی و پیش از ازدواج خدمات ارائه خواهد کرد.
تقویت مهارت های زندگی و رفتاری و ارتباطی، آشنایی باشیوه های تربیت صحیح کودکان، ایجاد روابط عاطفی بین زوجین، برنانه ریزی درسی، کاهش افت تحصیلی، درمان افسردگی، کاهش اضطراب، تربیت فرزندان و مهارت های زندگی از دیگر خدمات قابل ارائه در این مرکز است.
در آیین دیگری از 9 واحد مسکن معلولان هشترود با سه میلیارد و 400 میلیون ریال بهره برداری شد.
از این تعداد 6 واحد برای خانواده های دارای 2 معلول و 3 واحد میز برای خانواده های دارای یک معلول اعطا می شود.
طرح بهسازی خانه تاریخی خیابانی مراغه نیز امروز یکشنبه همزمان با هفته دولت و با 6 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
در تملک و بهسازی خانه های تاریخی از جمله خانه خیابانی، سعی شده از هویت گذشته این خطه از کشور به صورت پایدار و مناسبی حفاظت شود.
ایجاد زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی از اهداف اصلی بهسازی این خانه های تاریخی بوده و خانه تاریخی خیابانی نیز پس از بهسازی و بهره برداری توسط واحد گردشگری شهرداری مراغه اداره و از آن حفاظت می شود.
این بنای 90 ساله با معماری درون گرا و قاب بندی آجری مرمت و آماده بهره برداری شده است.
بنای تاریخی خانه خیابانی مراغه با 680 مترمربع مساحت دارای 300 مترمربع زیربنا بوده و در 2 طبقه ساخته شده و متعلق به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی است.
همزمان با چهارمین روز از هفته دولت همچنین 5 طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار 12میلیارد و 380 میلیون ریال در هریس افتتاح شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این طرح ها شامل فاز اول شهربازی هریس، طرح اشتغالزایی تولید لیوان کاغذی، تحویل 6 دستگاه نیسان به مددجویان کمیته امداد، آبرسانی به روستای سلوجه و بهره برداری از چاه دوم روستای گلدیر در شهرستان هریس بود.
همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، بهره برداری از پنج طرح عمرانی در روستاهای مراغه آغاز و کلنگ ساخت یک باب مدرسه خیرساز در مراغه با حضور مسئولان شهرستانی به زمین زده شد.
این طرح ها در مجموع با پنج میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار توسط دهیاری و بخشداری اجرا شده است.
حسین گل محمدی افزود: طرح جدول گذاری معابر، زیرسازی، پیاده روسازی و احداث پل روستای قره برق با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار توسط دهیاری اجرا شده و به بهره برداری رسید.
همچنین براساس توافقات انجام شده، هشت هزار متر مربع آسفالت ریزی در این روستا و نیز 12 هزار متر مربع آسفالت ریزی در محله آرال با همکاری اداره راه و شهرسازی انجام می شود.
طرح جدول گذاری معابر روستای قوزلوجه، اجرای آبروی بتنی در روستای اصفهانجق، آسفالت ریزی معابر روستای تازه کند علیا و احداث دیوار سنگی روستای بهنق با سه میلیارد ریال اعتبار از سوی دهیاری ها اجرا شده است.
امروز به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولان شهری، عملیات اجرایی یک باب مدرسه خیرساز در شهرک سهند مراغه نیز آغاز شد.
این دبیرستان 12 کلاسه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با زیربنای 2 هزار متر مربع و با هزینه 30 میلیارد ریال احداث می شود.
تنظیم و انتشار: عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.