به گزارش ایرنا، رضا حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی در طرح های خودرو ، اکتشافات معدنی طلا، تولید نخ، تولید پروفیل و ساخت ماشین آلات بتن سبک، کارخانه فرآوری طلا و تولید ام دی اف جذب شده است.
وی همچنین گفت: در نیمه اول سال جاری مطالعات امکان سنجی 120 طرح و فرصت سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی توسط انجام اداره کل امور اقتصادی و دارایی انجام شد.
وی تشریح کرد: این طرح ها شامل فرصت ها و پروژه‌های زیربنایی، دانش بنیان، صنعت و معدن، کشاورزی، نیمه تمام و توسعه‌ای بود که در مرحله ترجمه به زبان انگلیسی است.
حسینی در تشریح پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری استان به منظور جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، اظهار کرد: در این راستا فیلم توانمندی های استان به زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی، روسی و چینی ترجمه شد.
وی ادامه داد: بازاریابی برای طرح های استان از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه، مذاکره با شوراهای مشترک بازرگانی ایران با سایر کشورها، اتاق‌های سراسر کشور، اطلاع رسانی به شرکت های سرمایه گذاری داخلی، ارائه به هیئت‌های خارجی پذیرش شده در استان ارائه شده است.
حسینی با بیان اینکه مکاتبه و رایزنی با حدود 70 شرکت سرمایه گذار داخلی به صورت مستمر در حال انجام است،گفت: از ابتدای امسال 9 هیئت از کشورهای اندونزی، ترکیه، آلمان و لهستان پذیرش شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: 45‌ میلیون دلار برای احداث سه نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع 49مگاوات در مرحله صدور مجوز قرار دارد و همچنین اقدام لازم برای اخذ مجوز و مصوبه هیئت سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه بادی و خورشیدی به میزان 45 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام گرفته است.
وی رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از دیگر اقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برشمرد و افزود: در این راستا و در 5 ماهه‌ امسال 18 جلسه برای حل مشکلات سرمایه گذاری برگزار، و به 22 موضوع شکایت رسیدگی شد که 15 موضوع با برگزاری جلسات حل شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، الکترونیکی نمودن صدور مجوزهای دستگاه های اجرایی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی را با محوریت ارتقاء و به روزرسانی مستمر سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در این راستا 830 درخواست مجوز سرمایه‌گذاری در سامانه ثبت و 114 استعلام مابین دستگاه های اجرایی انجام شده است.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.