محمدصادق پورمهدی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد طرح در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی و رفاهی از قبیل آبرسانی، گازکشی، برق رسانی، راه، طرح های هادی روستائی، مخابرات، مراکز درمانی و سالن های ورزشی را شامل می شود که در شهرها و روستاهای مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرح های فوق، دو هزار و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و شش هزار و 600 میلیارد ریال نیز از مخل منابع استانی، عمومی و خصوصی تامین شده است.
پورمهدی، توجه به توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: بر همین مبنا 55 درصد از مجموع پروژه های قابل افتتاح استان طی هفته دولت در مناطق روستایی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تعداد 856 طرح در حوزه ها و بخش های مختلف عمرانی در مناطق روستائی آذربایجان شرقی به بهره برداری خواهد رسید که برای اجرای آنها دو هزار و 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
پورمهدی اظهار کرد: بیشتر این پروژه ها مربوط به طرح های گازکشی، آبرسانی و برق رسانی و طرح های هادی روستایی و بهسازی مساکن روستایی و افتتاح مراکز درمانی و بهداشتی است.
آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و داشتن افزون بر هفت هزار واحد صنعتی و تولیدی از استان های مهم اقتصادی کشور به شمار می رود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.