ساختمان تخریب شده‎ و زلزله زده‎ی بیمارستان 32 تخت خوابی هریس پس از گذشت پنج سال همچنان در همسایگی بیمارستان جدیدالاحداث و 64 تخت خوابی امام حسین (ع) پابرجا است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، بیمارستان تازه ساخت هریس که پس از 12 سال انتظار در دولت دهم تاسیس شده بود، در جریان زلزله‎ی ارسباران در 21 مرداد ماه 91 ، علی رغم اینکه فقط دو سال از ساخت آن می‌گذشت، دچار تخریب 80 درصدی و پس از زلزله شناسی ساختمان بیمارستان، ارائه‌ی خدمات درمانی و بهداشتی در این بیمارستان به طور کلی متوقف شد. 
 
 زیربنای بیمارستان 32 تحت خوابی هریس هشت هزار و 600 متر مربع بود و پس از متوقف شدن خدمات درمانی در این بیمارستان، عمل جراحی و زایمان در محل موقت بیمارستان و در مدرسه‎ی قلم چی انجام می‎شد.
 
اکنون پس از گذشت پنج سال از وقوع زلزله‎ی ارسباران بیمارستان 64 تختخوابی امام حسین (ع) هریس با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در آینده‎ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این بیمارستان جدید‎الاحداث دارای بخش‌های مختلفی از جمله بخش پزشکی، جراحی، کودکان، مراقبت‎های ویژه، رادیولوژی، رادیوگرافی و بخش‎های اداری است که به گفته‎ی مسئولان ذی ربط در آینده‎ی نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 
نکته‎ی قابل توجه این که هنوز لاشه‎ی ساختمان نیمه جان بیمارستان زلزله‎زده در کنار بیمارستان جدید خودنمایی می‌کند و دو بیمارستان در کنار هم وجود ناهماهنگی و اتلاف منابع را به اثبات می‎رسانند.
 
‎ورودی بیمارستان نیز هنوز یادگاری‌هایی را از زلزله دارد و کاملا دور از ذهن است که اینجا ورودی یک بیمارستان جدیدالاحداث است. همچنین فضای اطراف و محدوده‎ی بیرونی بیمارستان نیز به مخروبه‎ای بیش شباهت ندارد و هیچ اقدام چشمگیری به منظور زیباسازی فضا انجام نشده است.
 
بیمارستان جدید نیز همچنان بدون بررسی‎های زمین شناسانه با اندکی فاصله در همسایگی بیمارستان قبلی احداث شده است و خود اطرافیان نیز دسترسی آسان و سریع به بیمارستان ندارند و پس از طی کوچه پس کوچه‎های پیچ در پیچ به بیمارستانی می‎رسند که ظاهر نامطلوب آن فضا را برای بیماران و نظاره‌گران دلگیرتر می‎کند.
   رئیس شبکه بهداشت هریس در گفت وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با تایید مطالب فوق اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک و نیم ماه است که ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم هریس از محل مدرسه ی قلم چی به بیمارستان جدیدالاحداث امام حسین (ع) منتقل شده است.
دکتر مهامی خاطرنشان کرد: بیمارستان 64 تختخوابی امام حسین (ع) هریس راه اندازی شده است و در آینده ی نزدیک به بهره برداری کامل خواهد رسید و امید است پاسخگوی نیاز مردم منطقه باشد.
در پایان امید است انتظار 12 ساله‎ی مردم هریس به پایان رسیده و بیمارستانی متناسب با نیازهای مردم منطقه و شایسته‎ی مردم و زحمتکش و رنج دیده‎ی هریس راه اندازی شود.
 
 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.