مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برداشتن دیوار نوساز حائل حد جنوبی ارک در راستای ایجاد دسترسی مناسب برای گردشگران صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، مرتضی آبدار اظهار داشت: محوطه‌سازی ضلع جنوبی ارک با رعایت الزاماتی نظیر عدم خاکبرداری توسط ماشین آلات سنگین به تصویب شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده و زیرنظر معاونت میراث فرهنگی استان آغاز شده که اقدام بسیار ارزشمندی است اما متاسفانه در روزهای اخیر برداشتن شبانه دیوار حائل حد جنوبی ارک و نشر آن در فضای مجازی موجب ایجاد شائبه‌هایی شده است.

آبدار افزود: دیوار حائل حد جنوبی ارک سازه‌ای نوساز است که زمان احداث آن به اوایل دهه هشتاد برمی‌گردد آن هم در محلی که قبلا برای ایجاد سوله در دهه هفتاد حفاری و بتن ریزی عمیق صورت گرفته بود و در حال حاضر با استناد به نظر کارشناسان نه تنها هیچ لایه تاریخی در آن وجود ندارد بلکه موارد متعددی از نخاله‌های ساختمانی و نیز بقایای مصالح سوله یادشده به طور کاملا واضح مشاهده می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با تخریب دیوار مزبور در طرح محوطه‌سازی پلکان شکیلی جهت دسترسی آسان گردشگران به ارک جایگزین خواهد شد و اطمینان داریم پس از اتمام طرح تمام انتظارات مردم فهیم تبریز و استان به شایستگی برآورده خواهد شد.

وی با اشاره به حرکت شائبه برانگیز پیمانکار طرح در انجام عملیات شبانه به بهانه محدودیت‌های ترافیکی گفت: پس از اطلاع از عملیات و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات با ورود یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان، عملیات تخریب دیوار حائل متوقف شده و از هرگونه عملیات شبانه و استفاده از ماشین آلات سنگین ممانعت شده است.

به گفته وی، عملیات محوطه‌سازی ضلع جنوبی ارک تبریز طبق روال و بر اساس طرح مصوب در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.