استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شهید حججی که مردم ایران امروز داغدار این شهید است از پرورش یافتگان مکتب دفاع مقدس و انقلاب است، امروز راه شهادت بسته نیست و شهادت آرزویی است که خیل جوانان ما به دنبال آن هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل دو، اظهار کرد: با وجود اینکه آزادگان طی اسارت، سال‌ها در بین مردم نبودند اما در قلب مردم ایران جای داشتند و روز بازگشت نیز به عنوان فرزندان ملت به آغوش ملت بازگشتند.
وی با بیان اینکه آزادگان بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند، ادامه داد: تک تک روزهای دفاع مقدس، یک تاریخ است که باید منتقل شود و خاطرات آزادگان نیز مکتوب شود، چرا که این خاطرات مربوط به یک ملت است.
وی با تاکید بر اینکه باید از شهدا الگو بسازیم نه اسطوره، گفت: شهدا خودشان اسطوره هستند، اما در بیان خاطرات دو نوع نوشتن متصور است و گاهی از سر عشق و صمیت نویسنده شهدا را تبدیل به یک اسطوره می‌کند، اسطوره کردن شهدا شخصیتشان را دست نیافتنی می‌کند اما اگر الگو معرفی شوند این الگو قابل تکرار خواهد بود.
استاندار با اشاره به مجاهدت‌های مرحوم ابوترابی، بیان کرد: مرحوم ابوترابی معلم اخلاق آزادگان بوده و اگر شهید هم نشده باشد، اجر شهادت را دارد؛ این مجاهد بزرگوار همه‌ی چهار سال را به فکر آزادگان بودند و در این راستا بسیار تلاش کرد.
وی با تاکید بر مطرح کردن شهدا به عنوان الگو، یادآور شد: همواره شهید باکری در یاد و خاطره ما بوده و تمام رفتار و حرکات این فرمانده، درسی برای رزمندگان بود، امروز در بحث‌های مدیریتی بحث بهره‌وری بسیار مطرح است، شهید باکری برنامه‌هایش را طوری تنطیم می‌کرد که حتی بین رفت و آمدهای بین قرارگاهی هم مسایل را مطرح کرده و برنامه‌ریزی می‌کرد و همواره در حال تلاش و کوشش بود.
جبارزاده بیان کرد: شهید باکری با تمامی گردان‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کرد که هر گردان فعالیت‌های خود را بااهمیت و مهم می‌دانست، ما نیز باید بیاموزیم که زیردستان درجه‌های متفاوتی ندارند بلکه جایگاه واحدی دارند و باید به همه به یک اندازه ارزش و بها داد تا همه یکدل در اختیار اهداف سازمانی باشد.
گفتنی است، در پایان چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل دو، آیین رونمایی از تمبر یادبود همایش و سه کتاب که شامل خاطرات آزادگان است برگزار شده و سرود آزادگان نیز رونمایی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.